הזוגות שהפכו את הזוגיות לקריירה מסבירים: כך עושים את זה נכון

מקובל לחשוב שעבודה עם בני משפחה היא לא תמיד רעיון טוב. לרגל חג האהבה היהודי, שוחחנו עם מספר זוגות שהפכו את הזוגיות לקריירה מצליחה. איך הכל התחיל, האם באמת אפשר להפריד בין שעות הבית למשרד, ומה הטיפים לזוגות שרוצים גם?

חדשות כיפה שי אמסלם 02/08/23 14:28 טו באב התשפג

הזוגות שהפכו את הזוגיות לקריירה מסבירים: כך עושים את זה נכון
הזוגות, צילום: ללא

ארז בן סעדון (49) וורד בן סעדון (46) / הבעלים של יקב טורא ברחלים / נשואים 28 שנים / הורים ל-5 ילדים וסבים ל-2 נכדים / מתגוררים ברחלים.

היכרות:

ורד עלתה לארץ מהולנד עם משפחתה, ואחרי תקופה קצרה בה גרו בירושלים, הם עברו לגור בכוכב השחר, היכן שארז גדל כילד. כשהייתה בת 15, שלחה ורד מכתב לארז ושלוש שנים ושבעה חודשים לאחר מכן, כאשר ארז סיים את שירותו הצבאי בצנחנים וורד הייתה באמצע כיתה י"ב – הם התחתנו.

על העסק:
תחילת דרכו של יקב טורא התחיל ככמה מאות דונמים של כרמים שנטעו על ידי ורד וארז בהר גריזים, אשר את תוצרתם מכרו במשך תקופה ליקבים אחרים. בשנת 2003, החליט הזוג לממש את חלומם ולפתוח יקב אשר בו ייצרו את 1,200 הבקבוקים הראשונים של 'יקב טורא', מארבע חביות בלבד.
הם מספרים כי כאשר חיפשו ליקב שם הם גילו כי המקום בו בחרו לטעת את כרמיהם, הר גריזים, מכונה בגמרא ובמשנה 'טורא ברכתא', כך שמבחינתם זה היה סימן לברכה כבר מההתחלה.

כיום היקב מייצר 180,000 בקבוקי יין בשנה וזכה בלא מעט פרסים ועיטורים על היין המשובח אותו הם מייצרים. למעלה מכך, ביום העצמאות האחרון, ורד נבחרה להדליק משואה בשם חקלאי וייניי ישראל לכבוד תעשיית היין המצליחה והענפה שבמדינה.

עבודה משותפת:

לפני 11 שנים נכנסה ורד לעבוד באופן רשמי ביקב לאחר שעבדה במחלקת הרווחה במועצה האזורית שומרון, ומאז היא מכהנת כמנהלת השיווק והמכירות וארז כמנכ"ל ויינן היקב. ארז וורד מספרים שהם אמנם משתדלים להפריד בין הבית לעבודה, אבל המיזוג בין השניים קורה לפעמים באופן טבעי, דבר שלא פעם יוצר לא מעט חוויות שמחברות ביניהם עוד יותר.

טיפ לזוגות שחוששים להקים עסק ביחד:

"אנחנו מציעים לתת אמון ולתת מרחב, כי עם הזמן, זה פשוט משתלם".

ורד וארז בן סעדון |

ורד וארז בן סעדון | צילום: ללה דיגיטל

בתאל נבון (38) ואסף נבון (40) / יזמי אתר ההיכרויות "שליש גן עדן", אפליקציית ההיכרויות "'j-smart", ואינדקס "ששת ימים" / נשואים 14 שנים / הורים ל-3 ילדים / מתגוררים בצפריה.

היכרות:
בתל אל ואסף הכירו דרך חברים משותפים לפני 15 שנים, בפגישה עיוורת שללא ספק הכניסה לחייהם לא מעט אור.

על העסק:
הכול התחיל כאשר אסף שידך בין חבר טוב למכרה שלו, פגישה שהובילה לזוגיות ארוכה. אותו חיבור גרם לאסף להבין שמדובר בשליחות גדולה, שאותה הוא מעוניין לנתב בצורה של אתר היכרויות. באותו הזמן אסף עבד בעסק המשפחתי (דני ספרים) ובתאל עבדה כרואת חשבון. דבר שלא מנע מהם, ממש לפני 12 שנה, להקים ביחד את אתר ההיכרויות "שליש גן עדן" אשר כיום כבר הכניס מתחת לחופה אלפי זוגות, שאמנם בהתחלה התחיל כמשהו לנשמה אך הפך במהרה לעסק שמצריך עבודה מסביב לשעון. מאז הקמת אתר ההיכרויות המצליח, הקימו הזוג גם את "j-smart", אפליקציית הכרויות שמבוססת על חברים משותפים בטלפון, ואת "ששת ימים", אינדקס בעלי עסקים מומחים ובעלי מקצוע שסגור בשבת, כך שבעל עסק יוכל לפתוח כרטיס ביקור דיגיטלי ולקבל פניות מלקוחות על בסיס חברים משותפים.

עבודה משותפת:
בתאל אחראית על הפיתוח, המוצר, שירות הלקוחות וכל הניהול הפנימי, ואסף אחראי על השיווק, יחסי הציבור, וכל הדברים שקשורים לניהול החיצוני. אסף ובת אל מספרים שאכן יש זוגותהמעדיפים לא לעבוד ביחד, אבל הם מרגישים שבמקרה שלהם הם גם משלימים אחד את השני בעבודה ושזה ב"ה עובד להם טפו טפו בלי עין הרע.

טיפ לזוגות שחוששים להקים עסק ביחד.
"חשוב באמת לדאוג שלכל אחד יש את האזורים שלו בעסק וכמובן לדבר הרבה ולעבוד על התקשורת עוד לפני. ברגע שמפנימים זאת הסיכוי של זה להצליח עולה בעשרות מונים".

צילום: ראשית לפידות

יונתן דרור (36) ונעמי דרור (37) / הבעלים של חברת Leaf of Life מבית נעמי דרור / נשואים 13 שנים / הורים ל-4 ילדים / מתגוררים בירושלים.

היכרות:
יונתן עבר לגור בירושלים כאשר התחיל ללמוד לתואר שני בעברית ולתואר ראשון באקדמיה למוזיקה. נעמי, שכבר הפכה לירושלמית עוד בגיל 8 כאשר משפחתה עלתה לשם הישר מארה"ב, ארגנה בזמנו ג'אמים של קבוצת "בעזרת הג'אם", אשר שם הם נפגשו בפעם הראשונה.

על העסק:

נעמי היא מטפלת מוסמכת ברפואה הסינית ומומחית לצמחי מרפא סיניים, לפריון, הריון ולידה ויונתן עבד כאיש שיווק בתעשיית ההייטק. הם אמנם מעולם לא חשבו שיום יגיע והם יקימו עסק ביחד, אך הניצוץ נדלק והתעצם כאשר יונתן נחשף לכל סיפורי ההצלחה מהקליניקה של אשתו והרגיש כי הוא רוצה לעזור ולהגדיל את העשייה שלה. מפה לשם הקימו השניים את חברת Leaf of Life מבית נעמי דרור אשר מייצרת ומשווקת פורמולות צמחי מרפא ומוצרים נלווים לטיפולי פוריות לנשים וגברים, הריון, לידה, הנקה, התאוששות לאחר לידה, אורח חיים בריא ועוד. מעבר לכך, לנעמי יש כיום מספר גדול של לקוחות שיוצרים איתה קשר גם מחו"ל ויומן מלא בטיפולים והרצאות. במקביל לניהול העסק, יונתן עוזר גם לגברים שסובלים מבעיות פוריות באופן טבעי.

עבודה משותפת:

נעמי ויונתן מספרים שיש ביניהם חלוקת עבודה ברורה ושהם תמיד משתדלים ליצור הפרדה בין הבית לעסק, אבל במקביל לכך הם מתייעצים לא מעט אחד עם השנייה וכאשר יש משבר הם פותרים אותו יחדיו. הם משתפים כי לצד הברכה הגדולה בעבודה המשותפת ובמשמעות הרבה שהם מוצאים בתחום, תמיד יהיו דברים שהם בלתי נמנעים, כגון: מה עושים אם הילד חולה? מי יישאר בבית? מי דואג לילדים במקביל לעבודה? התנהלות מול לקוחות, עיצוב האתר, עיצוב מוצר, עיצוב דף מידע וכן הלאה. נעמי ויונתן מסבירים כי האושר והסיפוק שלהם מגיע מכל הסיפורים המרגשים ובתחושה שהם הצליחו לעזור ולשנות לטובה את חייהם של המטופלים.

טיפ לזוגות שחוששים להקים עסק ביחד:

להקים יחד עסק משפחתי זה רעיון נהדר, אך חשוב שיהיו גבולות גזרה ברורים לכל אחד מבחינת תחומי האחריות וכמובן סבלנות רבה כדי לשמור על העסק, על האהבה, על הזוגיות ועל המשפחה.

צילום: ליאור אליאס

נעמה לייב פקרמן (37) ואור פקרמן (37) / בעלי משרד אדריכלות והנדסה אזרחית PEKERMAN / נשואים 6 שנים / הורים ל-2 ילדים / מתגוררים בפתח תקווה.

היכרות:

אור ונעמה הכירו עוד מחטיבת הביניים, אך רק לאחר שנעמה השתחררה ואור עוד היה באמצע הצבא, חברה משותפת החליטה לשדך בין השניים. אותה חברה רקחה מזימה של ממש ובמפגש חברתי שהיא יזמה, הם נתקלו אחד בשנייה - ומאז הם ביחד.

על העסק:

זה התחיל בכך שכשנעמה למדה אדריכלות בבצלאל ואור למד לתואר שני בהנדסה אזרחית בטכניון, תמיד הסביבה צחקה שיום יבוא והם עוד יקימו משרד ביחד. עם השנים, ואחרי שכל אחד התמחה בתחומו, הם באמת הבינו שהאינטגרציה בין המקצועות חשובה, ויכולה להיות מצוינת להבנה רחבה יותר של פרויקטים. בשנת 2019 הקימו השניים את המשרד המשותף, PEKERMAN, וכיום הם מעסיקים צוות של כ-15 עובדים שכולל מהנדסים, אדריכלים, שרטטים ועובדי אדמיניסטרציה.

עבודה משותפת:

על מדור הקונסטרוקציה אחראי אור ועל מדור האדריכלות אחראית נעמה. הם מספרים שתחילת הדרך המשותפת במשרד הייתה יותר מאתגרת בעיקר כי לכל אחד יש את הרצונות שלו ואת הכיוון שאליו הוא מושך, אך עם הזמן הם למדו לנתב את השיח למקום של צמיחה. הם מציינים כי אכן לא קל ליצור הפרדה ולכן הם החליטו לעבור מהמשרד הביתי ולעבור למשרד חיצוני, דבר שמאפשר להם חלוקה ברורה של השעות העבודה והשעות בבית. בנוסף להכול, הם מספרים שבמסדרונות המשרדים, תמיד קצת צוחקים עליהם שהם פשוט בלתי נפרדים.

טיפ לזוגות שחוששים להקים עסק ביחד:

"הטיפ הראשון הוא לכבד ולראות את הצד האחר. לנסות להקשיב ולהיות מחוברים לדברים שהאחר מבקש או אומר. חשוב גם לא לאבד את עצמך בניסיון הזוגי כדי לשמור על האיזון ולא להרגיש חלילה 'מבוטל' במערכת הזאת. בקיצור - תקשורת, תיאום ציפיות וחלוקת משימות ברורה עוזרים לשמור על הסדר היומיומי".

צילום: אוסף פרטי