לא נהנית לקיים יחסים עם בעלך? 5 כללים שכדאי לך להכיר

העולם המודרני נותן מקום לתחושות ולרצונות של האישה, אך מה קורה כאשר היא באמת לא נהנית מהיחסים? אלו חמישה כללים שיכולים לעזור לך להתמודד עם זה | לרשימה המלאה

חדשות כיפה רננה ברנשטיין 20/02/23 16:04 כט בשבט התשפג

לא נהנית לקיים יחסים עם בעלך?  5 כללים שכדאי לך להכיר
צילום: קנבה

בשנים האחרונות מתפתח בחברה המודרנית יותר מקום לצרכים ולרצונות של האישה. בני זוג לא מקיימים יחסים אם היא לא רוצה, כבר לא עושים זאת רק בשביל הגבר, אלא בשביל הקשר ובשביל האהבה. ההתקדמות הזו טובה וחיובית, אבל איפה עובר הגבול? מה קורה במצב שלאישה לא נעים ביחסים, האם אז פשוט לא מקיימים אותם? או האם יש דרך להפוך את היחסים לנעימים יותר ומהנים יותר? 

יש כמה דברים שאפשר לעשות לשם כך. כדי לקיים יחסים מתוך רצון, קרבה ואהבה, יש כמה דברים ששניכם צריכים להבין או ללמוד אחד על השני:

1. את צריכה להגיע קשר רגשי עמוק

יחסי אישות הם תוצר של קשר רגשי עמוק. אי אפשר לנחות ליחסים. צריך שיחה מקדימה, צריך קשר. אם לא דיברתם שבוע שלם על מה שקורה אתכם וביניכם ולא רק מי לוקח את הילדים, סביר להניח שיהיה קשה להתחבר ביחסים. יש צורך בקשר רגשי כדי להתחבר בצורה המלאה והשלמה. טיפ קטן שיכול לעזור לכם: לנסות למצוא ערב בשבוע שמוקדש רק לכם. ארוחת ערב מושקעת, זמן זוגי, אולי להתחיל עם משחק זוגי, ומשם יהיה יותר קל להגיע לקשר רגשי ולחיבור שלם.  

2. תלמדי את שפת הגוף

מה שהתאים אתמול, לא בטוח יתאים מחר. הגוף הנשי משתנה כל הזמן גם מבחינה גופנית וגם הורמונלית. לפעמים מגע מסוים שהיה נעים לאישה אתמול, יכול להיות אפילו כואב מחר, וכאן נכנסת התקשורת. לדבר את זה. ברגע שמגע לא נעים לומר את זה. שפת הגוף היא שפה לכל דבר. צריך ללמוד אותה ולדעת להשתמש בה נכון. כמו בתקשורת הזוגית, שאנחנו לומדים לדבר על צרכים, רצונות, רגשות, לפעמים מכירים בעצמנו צדדים חדשים שלא הכרנו, אז גם בגוף. לתת לעצמנו להכיר מקומות חדשים ולתת לגוף לתקשר בדרך שלו. 

3. את לא חייבת להגיע לאורגזמה

יש המון שיח על אורגזמה והרצון להגיע לאורגזמה, ולפעמים מתוך הרצון הזה והלחץ להגיע לזה, מפספסים את העונג הקיים. לא תמיד צריך להגיע למשהו, אין יעד שחייבים לכבוש. כדאי פשוט להיות. להנות מהקשר, מהאהבה, מהחיבור. כשמרגישים באמת הנאה אז האורגזמה כבר תגיע, אבל זה לא העניין העיקרי. 

4. שימי הכל בצד

"יש כביסה שעוד לא קיפלתי", "נזכרתי שמחר יש חוג לילד", אלו רק חלק מהמחשבות העוברות לנו בראש ומסיחות את דעתנו במהלך היחסים. רגע לפני, כתבי לעצמך רשימה של כל הדברים שאת צריכה לעשות, כדי שלא תיזכרי באמצע. נזכרת בכל זאת? לפעמים עדיף לעצור רגע, לרשום ולהמשיך, מאשר שזה יטריד אותך כל הזמן. שימי הכל בצד. עכשיו זה רק את והוא, בגן עדן לבד.

5. אל תוותרי

אל תוותרו על הקשר ביניכם. כשמקיימים יחסים אחת לחודש זה עלול ליצור ריחוק. חשוב לשמור על רצף שיתחזק את הזוגיות ואת האהבה ביניכם, לפחות פעם בשבוע, עם כל העומס. בסופו של דבר, להשקיע בזוגיות זה משתלם. גם אם ניסיתם הכל וזה לא הצליח, אל תוותרו. אפשר ללכת לטיפול זוגי, טיפול של מיניות בריאה, העיקר להמשיך ולנסות, ולהילחם על הזוגיות שלכם.

רננה ברנשטיין היא רעיה ואמא לארבעה, יועצת חינוכית, מדריכת כלות ומדריכה לנשיות ומיניות בריאה. שחקנית ויוצרת ההצגה "אני שבמראה", הצגה לנערות ונשים, העוסקת בדימוי גוף.