יש אנשים שעבורם חנוכה הוא אתגר אחד גדול

חנוכה הוא חג סופר משפחתי, אבל יש אנשים שעבורם הוא מסמל חג של התמודדות וגבורה, בינהם גם "מתמודדי זוגיות". כי החג הזה, על המשפחתיות שבו, מציף המון אתגרים ומעלה נקודות תורפה

בת חן וייל בת חן וייל, חדשות כיפה 19/12/22 13:04 כה בכסלו התשפג

יש אנשים שעבורם חנוכה הוא אתגר אחד גדול
"מתמודדי זוגיות" תתפללו עליהם, צילום: shutterstock

הטור הזה הולך להיות קצר יחסית. הרי אנחנו בחנוכה, החג הכי משפחתי שיש, אז למי יש זמן בכלל לקרוא? ובכל זאת, אני רוצה לבקש מכם להקדיש כמה דקות לקריאה של השורות הבאות:

חנוכה הוא אחד החגים היותר נחגגים בארץ ובעולם ואם נוסיף לזה את הציווי של "נר איש וביתו" נקבל חג סופר משפחתי. דביק כמו הידיים של הילדים אחרי שהם אוכלים סופגניה. אבל יש אנשים שעבורם חנוכה מסמל חג של התמודדות וגבורה: רווקים, גרושים, אלמנים, זוגות במסע הפוריות  ו... מתמודדי זוגיות.

בעלי משפחות, שההתמודדות המובהקת שלהם היא בתחום הזוגי

אם אתם עוקבים אחרי הטורים שלי בטח כבר שמעתם את המושג "מתמודדי זוגיות" אבל מחשש שמא זו הפעם הראשונה שאתם קוראים את דברי אז אומר לכם בקצרה שמתמודדי זוגיות הם אנשים נורמטיביים לחלוטין, בעלי משפחות, שההתמודדות המובהקת שלהם היא בתחום הזוגי. אני פוגשת אותם מדי יום אצלי בקליניקה ובקהילות ורוצה להשמיע על במה זו את קולם.

מדי שנה מתמודדי הזוגיות מגיעים לחנוכה בתפילה שהשנה הזו יתרחש הנס. שיפה ושונה תהא השנה. שסוף סוף הם יחוו הדלקה משפחתית או זוגית משמעותית ומקרבת. ואז, דווקא בזמן שאמור להיות הכי מקרב - זה קורה. פתאום החיכוכים צפים ועולים. פצעים נושנים חוזרים ונפתחים והם מוצאים את עצמם עומדים מול הנרות ותוהים: מה נשתנה החג הזה מכל החגים? כתוב: "נר איש וביתו" אבל אצלם זה יותר נר איש לבדו.

אתם לא לבד. עוד תצאו מאפילה לאור גדול

אני כבר יודעת שלפני החג זוגות שנמצאים בתהליך יציפו את החששות מפני החג, ואנחנו ננסה ביחד להכיל את הכאב, לנרמל, לתאם ציפיות ולהתפלל. אני כבר יודעת שאחרי חנוכה, כמו בכל שנה וכמו אחרי כל חג, הקליניקה תוצף בבקשות להתחיל תהליך. כי החג הזה, על המשפחתיות שבו, מציף המון אתגרים ומעלה נקודות תורפה.

אז בחג הזה, כשאתם מדליקים נרות - זכרו את כל אותם מתמודדים. התפללו עבורם לבניין המקדש הפנימי באמת. בניין עדי עד. ולכל אותם מתמודדי זוגיות יקרים שקוראים שורות אלו - מחזקת אתכם. אתם לא לבד. עוד תצאו מאפילה לאור גדול.

בת-חן וייל היא מדריכת כלות, יועצת זוגית ומינית, מנחת סדנאות ומנהלת קהילת "להיות אישה" לנשואות טריות. לתגובות batchen10@gmail.com.