20 מקומות לדייטים בירושלים - שיהפכו את הערב שלכם למושלם

מדי ערב מגחכת העיר הקדושה בעולם אל מול עשרות זוגות מהססים ונרגשים שמציפים את רחובותיה בדייטים ראשונים. מה בחינם? מתי מגיעים למזגן ואיפה האוכל הכי טעים? ערכנו עבורכם את המקומות הקסומים ביותר, ואף מילה על גן סאקר

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/09/22 14:55 כג באלול התשפב

20 מקומות לדייטים בירושלים - שיהפכו את הערב שלכם למושלם
צילום: ללא

הערב (ה') ומחר חוגגים בישראל 56 שנים לשחרור ירושלים. חוץ מאלפי הצעירים שיהלכו עם דגלי כחול לבן ברחבי העיר, לא מעט זוגות צעירים ינצלו את האירוע כדי לצאת לדייט ירושלמי מהנה. אמנם העיר שנמצאת בטבורו של העולם כבר ראתה מראות קשים מאלה, אולם עדיין מדי לילה היא צופה בחיבה בעשרות צעיריה שחורשים את הספסלים והמסעדות בתקווה למצוא אהבת אמת כמו שהבטיחו להם. אנחנו כאן כדי להכיר לכם את כל המקומות הסודיים לדייטים מוצלחים בעיר האלוהים. 

1. תיאטרון ירושלים 

בשעות הערב המאוחרות אפשר להגיע לבית הקפה בקומה השנייה של תיאטרון ירושלים. האווירה נעימה ומהודרת מעט, לרוב יש מוזיקה שקטה ברקע ואם התמזל מזלכם להגיע בערב שקט, תוכלו גם ליהנות מפרטיות מוחלטת ואפילו לבחור את השולחן הכי טוב. תוכלו גם לנצל את החלון השקוף הגדול ולבדוק בו את השתקפותכם כשהצד השני לא מסתכל. 

כתובת: מרכוס 20, ירושלים

שירותים: יש, עם פסנתר לבן

אל תפספסו: עוגת שמרים חלומית 

בית קפה בתאטרון ירושלים

בית קפה בתאטרון ירושלים צילום: ללא

2. עמק המצלבה

מדובר באחד המקומות המוכרים ביותר לדייטים בירושלים. שבילים ארוכים, צמחיה עבותה ובריזה נעימה בשעות הערב, כמו גם נוף לשקיעות משגעות. יתכן כי העומס יכביד עליכם מעט, וקחו בחשבון שבמהלך הדייט אתם עלולים להבחין בחברה שאכלה אתכם בארוחת שבת האחרונה יושבת בדייט בספסל ממול עם לא פחות מהחבר הטוב שלך. לא נעים. 

כתובת: פינת הרחובות הרצוג ושד' הזז

שירותים: אפילו פינה שקטה כדי לנצל את הטבע אין 

אל תפספסו: בריזה נעימה וספסלים נסתרים 

עמק המצלבה בירושלים

עמק המצלבה בירושלים צילום: ללא

עמק המצלבה בירושלים

עמק המצלבה בירושלים צילום: ללא

 

3. תרומת טרומבוציטים 

אחרי שחרשתם את כל הפארקים ונגמר לכם הכסף לבתי קפה, הגיע הזמן להשקיע בקצת ערכים וגם ליהנות מטרופית קרה באמצע הקיץ. בבית החולים הדסה בירושלים תוכלו להגיע לתרומת טרומבוציטים זוגית, ועל הדרך ליהנות גם מדייט מפנק בחדר סגור וממוזג, תוך כדי מנוחה ואם תרצו תקבלו גם שמיכה. חשוב לתאם הגעה לפני. שימו לב, התרומה נמשכת שעתיים, אז חשוב לוודא לפני כן שיש לכם מספיק נושאי שיחה, כי אין לאן לברוח. 

איפה: בית חולים הדסה

שירותים: קיימים, עם ריח של אלכוג'ל

אל תפספסו: קפה ומאפה בחינם 

צילום: shutterstock

4. בית קפה ברמת רחל 

מסעדת שף חלבית טעימה ואיכותית מציעה את הבילוי המושלם מול נוף ירושלמי מדהים. הריחוק ממרכז העיר מהווה יתרון משמעותי כך יש פחות סיכוי לדו"צים, מה גם שהפרטיות של המסעדה בקיבוץ רמת רחל תשדרג לכם את הדייט. אל דאגה, המיקום לא יקשה עליכם להגיע, ואם עדיין לא השתדרגתם לרכב תוכלו להתפנק בקו 7. 

איפה: קיבוץ רמת רחל

שירותים: בהחלט יש 

אל תפספסו: תפוחי אדמה צלויים

צילום: ללא

5. עין כרם 

כן, קצת חרוש ועדיין שווה. השכונה הציורית והמרוחקת מעט בירושלים מאפשרת לכם טיול רומנטי בין הערביים, בין סמטאות צרות, חנויות מיוחדות ומבנים עתיקים. יתכן שבשלב מסוים יגמרו לכם נושאי השיחה על ההתחלה, ולכן תמיד תוכלו לחפור ולומר שוב ושוב, כמה יפה כאן וכמה חבל שהמסעדה הבשרית לא כשרה. 

איפה: שכונה בדרום מערב ירושלים, ליד קווי אוטובוס 118,16,20,24,39,626,91

שירותים: שאלה קשה, מקווים שתוכלו למצוא מסעדה נחמדה. 

אל תפספסו: נוף היסטרי 

צילום: Gidi Avinary/FLASH90

6. גן החיות התנ"כי

שערו בנפשכם עד כמה תשמחו את הג'ירפות, לו רק תאפשרו להן לבהות בזוגות נבוכים המגששים את דרכם בדרך הסבוכה של הדייט הראשון. בגן החיות התנ"כי בבירה תוכלו לצפות בהאכלות של בעלי החיים ולהכיר קצת יותר מקרוב את שגרת יומם העמוסה. בנות, נצלו את ההזדמנות כדי להכיר יותר מקרוב את המועמד. אם הוא חושש להתקרב לאזור החרקים ופרוקי הרגליים, סימן שגם בבית הוא יסרב להרוג מקקים, ראי הוזהרת. 

איפה: דרך אהרון שולוב 1, פארק מנחת,ירושלים 

שירותים: יש, לא מבטיחים ריח טוב 

אל תפספסו: שימפנזים ואוראנג אוטן

גן החיות התנ"כי

גן החיות התנ"כי צילום: Miriam Alster/FLASh90

7. סינמה סיטי

אל תטעו, אנחנו לא מציעים שתצפו בסרט בדייט ראשון חלילה. מתחם הסינמה סיטי בירושלים מספק מקום מרווח וחינמי להיכרות ראשונית ומהוססת, עם ספסלים, מזגן, מסעדות, מזרקה ואפילו ריח של פופקורן. הקרבה לתחנה המרכזית ולמרכז העיר תחסוך לכם זמן בשיטוטים אינסופיים. אם תראו שהמועמד מוצא חן בעיניכם, תמיד תוכלו להשחיל באגביות הצעה לצפייה בסרט בדייט הבא. 

איפה: שדרות יצחק רבין 10

שירותים: דלתות ורודות מרשימות למדי בשירותי הבנות, בשירותי הבנים עדיין לא בדקנו מה המצב 

אל תפספסו: סלפי עם הפוסטר של דמדומים

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

8. מתחם התחנה

מתחם תחנת הרכבת הראשונה הוא אחד המקומות המוכרים והטובים ביותר לדייטים בבירה. שפע של מסעדות, שבילי הליכה, חנויות, מוזיקה, והכי חשוב: עומס שיאפשר לכם להיטמע בין כולם. מדי פעם מתקיימים גם אירועי תרבות ופעילויות פנאי. מגוון האפשרויות במקום נותן לכם את החופש הכי גדול לפני הדייט, החופש לא להחליט. אל תחליטו אם אוכלים או מה עושים. תקבעו במתחם, ואז תראו אם בכל זאת זורם לכם לשבת עם המועמדת וצלחת פסטה. 

איפה: דוד רמז/החאן, ירושלים 

שירותים: תמיד יש תור ארוך

אל תפספסו: צעדה על פסי הרכבת

אולי יתמזל מזלכם ותוכלו לטייל גם בשלג

אולי יתמזל מזלכם ותוכלו לטייל גם בשלג צילום: Rivkin Fenton/Flash90

9. עין לבן 

נכון, המעיין המפורסם בהרי ירושלים כבר ראה כמה וכמה זוגות נבוכים בדייטים ראשונים. עין לבן נובע בתחומי גן לאומי נחל רפאים ומי הנביעה מתנקזים מתוך ניקבה קצרה דרך תעלה אל בריכה גדולה  שגודלה 4x8 מטרים, ועומק המים בה כ-1.5 מטר. זו הזדמנות מצוינת עבורכם להיראות בקיאים בשבילי הארץ ולשלוף עובדות לא מעניינות על ההיסטוריה של המקום, כמו גם להשוויץ בערכה המושלמת להכנת קפה (שקיבלתם כשי לחג) שלגמרי במקרה נמצאת אצלכם דרך קבע בתא המטען. 

איפה: ההגעה דרך מגרש החנייה של גן החיות התנ"כי

שירותים: לא נגלה לאף אחד שעשיתם במים 

אל תפספסו: פק"ל קפה כמובן

צילום: Hadas Parush/Flash90

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

10. איטלקית לא רגילה מול החומות 

מסעדת לוצ'נה שוכנת ממש ליד העיר העתיקה בירושלים בקומה השנייה של שדרת החנויות היוקרתית ממילא. אם חשקה נפשכם להתעלות מעל קפה קפה הקבוע בסנטר 1, תוכלו להתגנדר מעט וליהנות מתפריט חלבי עשיר במעדה יוקרתית בעלת סגנון ארכיטקטוני מוסלמי ונוף מרהיב לעיר העתיקה. 

איפה: ממילא 8, שדרות אלרוב 

שירותים: ודאי, וגם אסלות מרובעות בקניון ממילא 

אל תפספסו: טריקולד, שכבות של מוס שוקלד מריר, חלב ולבן

צילום: כיפה

11. טיילת ארמון הנציב

אם מיציתם את המזגן ואכלתם מספיק קפה ומאפה לכל החיים, ורציתם טבע, אבל עדיין בתוך העיר, הטיילת הזו בבירה היא בדיוק בשבילכם. שבילי הליכה ארוכים לאורך קו הרכס של הר אצל דרך יער שלום וארמון הנציב, מספקים נוף מרהיב אל העיר העתיקה, הר הזיתים ומדבר יהודה. במחשבה שניה, אולי כדאי שתשמרו את המקום הזה דווקא להצעת הנישואין. 

איפה: שכונת ארמון הנציב, אוטובוס קו 78

שירותים: ברחוב דניאל ינובסקי או טיילת גולדמן, שימו לב לשעות הפתיחה 

אל תפספסו: מטה האו"ם 

צילום: Hadas Parush/Flash90

12. בוסתן אברהם

בליבו של פארק בלומפילד הסמוך לתחנת הרוח של מונטיפיורי במשכנות שאננים, נחבאת פנינת חמד לא מוכרת, שתגרום לדייט שלכם לזכור אתכם לנצח. בירידה מהכביש תוכלו לשבת על ספסלים המשקיפים על מזרקת מים שובת לב, ובימים חמים תוכלו אפשר לשכשך רגליים. כמו תמיד אנחנו ממליצים להביא שתייה ומשהו לנשנש, הנוף פותח את התיאבון, ואולי גם את הלב. 

איפה: דוד המלך 23, בתוך פארק בלומפילד 

שירותים: בפארק בלומפילד, שימו לב לשעות פתיחה משתנות. 

אל תפספסו: דילוגים מעל תעלת המים 

צילום: ד"ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי

13. כיכר המוזיקה

ברחוב נחלת שבעה בירושלים תוכלו ליהנות מהופעות ספונטניות בבמה המרכזית בכיכר המוזיקה, לגמרי בחינם. אחרי סיבוב בין החנויות הצבעוניות ברחוב, תוכלו להיכנס לאחת המסעדות המקיפות את הכיכר ולהמשיך לדון על הנושא החשוב מכל לבנות דתיות, צבא או שירות לאומי. כיכר המוזיקה היא גם מיקומו של מוזיאון המוזיקה העברי שייקח אתכם למסע בתולדות המוזיקה היהודית.

איפה: רחוב נחלת שבעה, ירושלים

שירותים: במסעדה כמובן

אל תפספסו: סלפי מטריות צבעוניות 

צילום: Hadas Parush/Flash90

צילום: Nati Shohat/Flash90

14. וולדורף אסטוריה

אם תמיד רציתם לדעת איך מרגיש זוג חרדי בדייט ראשון, יש לכם הזדמנות מצוינת, ולא רק משטיסל. במתחם של מלון וולדורף אסטוריה, אחד מהמקומות היוקרתיים בירושלים, תוכלו לשבת בלובי יפהפה עם צמחייה נהדרת וכורסאות רכות במיוחד. יתכן שהשיחה ביניכם תתארך מעבר למצופה בזכות האווירה הנעימה, אם כי, כשתראו את המחירים בבר תברחו לתחנת הדלק הקרובה. 

איפה: אגרון 26, ירושלים

שירותים: מפוארים במיוחד

אל תפספסו: כוס תה במחיר של שני שליש בירה 

מלון וולדורף אסטוריה

מלון וולדורף אסטוריה צילום: אסף קרלה

15. עמק הצבאים

אתר הטבע העירוני הכי גדול בארץ פתוח מדי יום בשעות האור, ומאפשר כניסה לקהל הרחב ללא תשלום. מדובר במקום הטוב ביותר לצפייה בצבאים בהתנהגותם הטבעית, ועל הדרך תוכלו גם לבחון את התנהגות המועמדת בתנאי ספארי לאחר הליכה קלה. אם נמאס לכם מבעלי החיים תוכלו גם להתרווח באחת מסוכות העץ הרבות באזור ולהתפעל מהפריחה, תלוי בעונה. 

כתובת: בין שכונת גבעת מרדכי לכביש בגין ורחוב הרב הרצוג, כל קו אוטובוס שמגיע לצומת פת

שירותים: אכן כן, ואפילו מי שתייה

אל תפספסו: אגם

עמק הצבאים

עמק הצבאים צילום: Hadas Parush/Flash90

16. העיר העתיקה

אם נמאס לכם מכל האפשרויות הנ"ל, ורציתם דייט פשוט בניחוח יהודי, העיר העתיקה ממתינה לכם. שפע של ספסלים, שירותים נקיים, הליכות ארוכות ואפילו קופיקס כדי לא להיראות קמצנים ועדיין לצאת בזול. תוכלו לשבת במדרגות של הקארדו, לנוח ליד בית הכנסת החורבה או להתפנק במאפה נאמן, הכל קרוב. אם יהיה דייט מוצלח, תמיד תוכלו לרמוז באלגנטיות מזויפת על חלומכם להצעת נישואין מוגזמת ברחבת הכותל. 

כתובת: כותל

שירותים: איכשהו תמיד מנקים שם

אל תפספסו: התעלמות מקבצנים 

צילום: Lee Aloni/FLASH90

17. תחנת רכבת יצחק נבון

מודים שמדובר במקום מוזר למדי לדייט ראשון, אבל תשמרו על ראש פתוח. דמיינו שמיציתם את כל המסעדות והפארקים שיש לעיר הבירה להציע, ואתם רק רוצים מקום ממוזג לשבת בו ולהכיר את הדייט התורן, בלי הסחות דעת מסביב, תחנת הרכבת היא המיקום המושלם לכך. העומס התמידי מאפשר לכם להיטמע בקהל, ספסלים יש בשפע ואפילו קיוסק אם ממש רוצים לבזבז כמה שקלים. אם משעמם ואתם רוצים לחתוך מוקדם, אפשר להעיף מבט בלוח זמני הרכבות ולהמציא תור דחוף שחייבים להגיע אליו דווקא במרכז. 

איפה: שד' שז"ר 6, ירושלים

שירותים: מושלמים, עם סבון בריח הכי נעים בעולם

אל תפספסו: את הרכבת כמובן 

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

 18. עין חניה

בגן הלאומי בהרי יהודה תוכלו למצוא אתר ארכיאולוגי ובריכה עתיקה מלאת מים, כולל נוף של טרסות ועצי בוסתן מרשימים. אם תכננתם להכין סיר פויקה, זה פחות המקום המתאים. מדובר במעיין קלאסי של גיל הנעורים עם טוויסט שישדרג לכם את כל החוויה. שימו לב שהכניסה לאתר כרוכה בתשלום סמלי, יש לתאם הגעה מראש ואסור להדליק אש. מפלס המים בברכה נמוך, ולכן מומלץ לשכשך רגליים ולא לבצע קפיצות מרשימות. 

איפה: ליד עין לבן, בכביש המוביל לגילה וגוש עציון 

שירותים: תשמחו לגלות שיש ולא רק בטבע

אל תפספסו: זחילה בנקבה התת קרקעית 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

19. גבעת התנ"ך

מעל החאן הירושלמי תוכלו למצוא עוד טבע עירוני במרכז העיר ירושלים. מצד אחד עמק רפאים הזורם לים התיכון ומצד שני גיא בן הינום ונחל קדרון הזורמים לים המלח. במורד הגבעה נמצאת כנסיית סנט אנדרוז הצופה לעבר גיא בן הינום והר ציון. מומלץ להגיע דווקא בעונת מעבר, אז מתמלא המקום בפריחה צבעונית ומשמחת לב, חצבים בסתיו וכלניות באביב. יש תצפית של 180 מעלות לכל האזור וזכרו להביא כובע או שמשיה, כמעט ואין צל. השמש, הרוח, ואולי גם האוכל הטעים שתביאו אתכם, כל אלה יפתחו את הלב ומי יודע, אולי יום אחד תגיעו לשם גם עם הילדים.

איפה: תחילת דרך חברון, ליד מתחם התחנה

שירותים: בטבע, או שתצטרכו ללכת עד לתחנה הישנה 

אל תפספסו: סלפי כלניות 

צילום: אביה טובי

 20. סטיישן 9

המסעדה האסייתית שממוקמת במתחם התחנה הראשונה בירושלים מציעה מאכלים מהמזרח הרחוק על שלל גווניו עם טוויסט ישראלי. אם התעייפתם מכל הטבע הפורח, וחיפשתם מקום נעים עם אוכל טוב, סטיישן 9 הוא הפתרון המושלם. אופי המסעדה מספק לכם הזדמנות נהדרת לספר בשבח עצמכם, ולהדגים עד כמה אתם צדיקים בזכות העובדה שלא אכלתם טרפות בטיול הארוך למזרח. היזהרו מהמנות החריפות, לא נעים להשתנק כל הארוחה. 

איפה: מתחם התחנה, ירושלים

שירותים: ברור

אל תפספסו: טום יאם, מרק תאילנדי חריף

צילום: אסף קרלה