"חינם": המיזם שמעודד ישיבה בבית קפה בתמורה לשידוכים

מיזמים רבים צצו בשנים האחרונות בניסיון לפתור את סוגיית הרווקות המאוחרת בציבור הדתי. היכרויות, טיולים, שדכניות ופגישות אישיות. כולם מנסים להכיר לכולם. הפרויקט החדש של קרן תכירו מעודד אנשים להתאמץ עבור מכריהם הרווקים - באמצעות הטריק הכי יעיל בעולם - שתייה בחינם

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/23 16:17 ל בסיון התשפג

"חינם": המיזם שמעודד ישיבה בבית קפה בתמורה לשידוכים
מנסים לשדך , צילום: ביתיה בן לולו

ביום שישי האחרון התאספו עשרות צעירים בחומוס הכפר בתפוח למיזם "משדכים בקפה", מיזם מבית קרן "תכירו" ומעלה. כחלק מהמאמץ הקהילתי לסייע ליחידים ויחידות למצוא את החצי השני, בתי קפה ובוטיקים שכונתיים פותחים את הלב ומזמינים אליהם את כל מי שרוצה לסייע לחבריו למצוא שידוך. 

במקום מחכה להם מנחה של "תכירו" שמסייע להם מקצועית בעניין, ואילו בית הקפה מפנק בשתייה על חשבונו. במקום נוצרים חיבורים בין זוגות וחברים, שביחד מגדילים את מעגל ההכרויות שלהם, כדי לחפש לחברים שלהם בן או בת זוג. בסדרה הנוכחית משתתפים בתי קפה מבנימין והשומרון, וכבר לקחו חלק: יקב הר כביר, בר המשכן בשילה, חומוס הכפר בתפוח בבעלות רוני אשבל ובית קפה שירה בעלי. בהמשך הסדרה תגיע גם לבתי קפה בקדומים, אחיה, בית אל, גבעת הראל, ועוד. 

המנחה ביתיה בן לולו

המנחה ביתיה בן לולו צילום: ללא

בעלת המקום רוני אשבל

בעלת המקום רוני אשבל צילום: ביתיה בן לולו

המשתתפים מספרים על חוויה ייחודית של שילוב בין בילוי ועשייה חברתית, וחלקם אף הצליחו להוציא לדייטים לא מעט זוגות בעקבות הישיבה המשותפת בבתי קפה, החשיבה והמאמץ המשותף להכיר עוד ועוד אפשרויות לשידוך. קרן תכירו היא קרן חברתית שמטרתה יצירת שינוי בקהילה ביחס למבקשי הזוגיות. היא עוזרת, מפרסמת, מייעצת, ומלווה ומתגמלת את מי שעוסק בשידוכים.