עוברים מדיבורים למעשים: הארגון שנלחם ברווקות המאוחרת

ארגון חדש בשם "באים בטוב" החליט להילחם בתופעת הרווקות המאוחרת בציבור הדתי ולגלות את הסיבות אליה. שוחחנו עם מנכ"לית הארגון, שירה מס, כדי להבין מה כולל המיזם ואיך הארגון מתכוון לשים סוף לתופעה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 21/05/23 10:33 א בסיון התשפג

עוברים מדיבורים למעשים: הארגון שנלחם ברווקות המאוחרת
צילום: shutterstock

תופעת הרווקות המאוחרת רק הולכת ומתרחבת בציבור הדתי. לפסיכולוגים שונים תאוריות שונות לגבי הסיבות, אך ארגון חדש בשם "באים בטוב" החליט לשים סוף לתאוריות ולברר את הסוגיה. הם החליטו לצאת ולחקור את התופעה וגילו ממצאים מפתיעים: לרוב הציבור אכפת מחבריו הרווקים, אך רובם לא מנסים לשדך. 

הארגון החליט לקחת את זה צעד קדימה, והקים מיזם שירכז את כל אתרי השידוכים, ובמקביל יעודד אנשים לשדך וידריך אותם כיצד לעשות זאת. שוחחנו עם שירה מס, מנכ"לית הארגון, כדי להבין את הרעיון העומד מאחורי המיזם, ואיך הוא מתכוון להילחם ברווקות.

צילום: באים בטוב

מאיפה הגיע לכם הרעיון למיזם?

זה התחיל מנדבן שהגיע לרב יצחק נריה, היה לו בן 32 לא נשוי, והוא טען שיש משבר בציבור הדתי שהוא מעבר לבן שלו. ככה התחיל הארגון. מה שעשינו זה ללמוד את הנושא והבנו שהבעיה רק הולכת וגדולה. עשינו מחקר גדול כדי שזה לא יהיה רק תחושות בטן, בדקנו הכל מחקרית. למדנו את הנושא בצורה הכי מקצועית שיכול להיות. הבנו שיש הרבה אתרים ויוזמות לשידוכים ויש פיזור גדול מדי, רצינו לייצר את החיבור.

הרב יצחק נריה

הרב יצחק נריה צילום: ללא

75% מהציבור אומר שאכפת לו, אבל רק 20% העידו שהם פעילים

מה המיזם כולל בפועל?

הקמנו את הפורום עם כל המיזמים שהמטרה שלהם היא באמת לחתן. המסר הכי גדול שהבנו הוא שאנחנו כציבור עם השנים פחות שותפים ופחות מציעים, מכל מיני סיבות. 61% מהציבור התחתנו דרך אנשים שהכירו להם, 75% מהציבור אומר שאכפת לו, אבל רק 20% העידו שהם פעילים. בחרנו להסתער על הנושא הזה. פיתחנו כלים לציבור שיעזרו להם להבין איך נהיים אקטיביים.

יש לנו באתר כלים שנותנים לך כחבר למצוא הצעות לחברים שלך. ברמת השטח אנחנו יוזמים ערבים קהילתיים שעוזרים למצוא שידוכים, פעם בחודש או חודשיים. יש לנו גם פיילוט עם תשלום כדי לנרמל את כל הנושא של דמי שידוך, בציבור החרדי זה עובד נהדר. יש לנו תורם נדיב ששם צ'ק של 5000 שקלים לשני הצדדים. הכוונה היא שבהמשך לא התורם ישלם את זה אלא הזוג או ההורים.

שירה מס, מנכ"לית הארגון

שירה מס, מנכ"לית הארגון צילום: ללא

עוברים מדיבורים ואמפתיה למעשים

אל מול הדבר הזה יש גם את כל הזווית השניה, שלא מספיק שיהיו מלא הצעות אלא שימצו את עצמם. ליצור ליווי לרווקים במהלך הדייטים. ללמוד מקשר לקשר מה לא עבד. בנינו מאגר של מטפלים ומאמנים מקצועיים, לא מישהו שלמד דקה וקורא לעצמו קואוצ'ר. הרבה רווקים ורווקות מרגישים שאין להם הנהגה רוחנית ואנחנו רוצים לחזק את זה. המטרה להקים גוף אחד שירכז את הסוגיות האלה ויחבר בין המיזמים.

מה המסר החזק שאתם מנסים להעביר?

כרגע אנחנו ממש רוצים לומר: תרימו אלינו טלפון, אנחנו נגיע אליכם, אנחנו ננחה את הערב, אתם רק תבואו. עוברים מדיבורים ואמפתיה למעשים.