סיפורי דייטים השדכנית שכחה לספר לי שהבחור שיצאתי איתו הוא יתום צה"ל

לאורך הדייט שמתי לב שהבחור שיצאתי איתו לא מזכיר את אבא שלו בכלל ולא הבנתי מה הסיבה. כשניסיתי לשאול אותו בעדינות, הוא התחיל לפרוץ בבכי באמצע המסעדה

חדשות כיפה שלומית בלאו בוזנח 24/04/23 12:47 ג באייר התשפג

השדכנית שכחה לספר לי שהבחור שיצאתי איתו הוא יתום צה"ל
צילום: shutterstock

בשלב מסוים בשנות הדייטים הארוכות שלי, החלטתי לפנות לשדכנית. בהתחלה הייתי נגד, מה פתאום שמישהי שלא מכירה אותי בכלל תתחיל לחפש עבורי בן זוג לחיים? יש ניואנסים שרק אנשים שמכירים אותי יכולים להבין, וגם אם מישהו מכיר אפילו היכרות חלקית זה כבר יותר מאדם זר לחלוטין. אבל ראיתי שמהסביבה הקרובה שלי לא מגיעה הישועה, והיו לי כמה חברות שהשדכנית הזו דווקא מצאה להן התאמות לא רעות, אז החלטתי גם לפנות אליה בעצמי. 

הוא דיבר רק על אמא שלו ואחים שלו ולא אמר שום דבר על אבא שלו

דיברתי איתה, מילאתי שאלון שהיא שלחה לי, ואפילו נפגשנו פנים אל פנים כדי שהיא תוכל לראות אותי ואני אוכל לספר לה עוד על דברים שחשובים לי בבן זוגי המיועד. נפרדנו לשלום בהבטחה שהיא תעשה כמיטב יכולתה למצוא לי חתן. שבוע אחר כך היא התקשרה ואמרה שיש לה הצעה מצוינת. היא סיפרה לי על הבחור ובאמת היה נשמע שהפרטים ממש בסדר, אז הסכמתי להיפגש איתו. היא העבירה לו את המספר שלי, הוא התקשר וקבענו להיפגש כמה ימים לפני יום העצמאות.

נפגשנו במסעדה חלבית נחמדה. האווירה הייתה ממש נהדרת, השיחה זרמה היטב והאוכל היה טעים. הרגשתי איך אני משתחררת קצת מהלחץ של לפני הדייט ומצליחה באמת להביא את עצמי. באופן טבעי השיחה התגלגלה גם ליום הזיכרון וליום העצמאות. סיפרתי לו על המסורות הנהוגות במשפחה שלי ביום הזה ועל דברים מיוחדים שאנחנו עושים, והוא סיפר לי מה הם עושים במשפחה שלהם. התחלתי לשים לב שהוא מדבר רק על אמא שלו ואחים שלו ולא אומר שום דבר על אבא שלו. אבל השדכנית לא אמרה לי שום דבר שקשור לזה, אז ניסיתי בעדינות לשאול משהו כמו, "אבא שלי ממש אוהב לראות את חידון התנ"ך, גם אצלך?" כדי שירגיש בנוח לשתף אם הוא רוצה, או לא לשתף אם הוא לא רוצה. 

באמצע הארוחה במסעדה, הוא התחיל לבכות

ואז העיניים שלו התמלאו דמעות וככה, באמצע הארוחה במסעדה, הוא התחיל לבכות. הייתי מאוד נבוכה. ביקשתי סליחה אם זה בגלל משהו שאמרתי, מזגתי לו כוס מים ושאלתי אם הוא צריך משהו. לקח לו כמה דקות להירגע ואז גם הוא התנצל, וסיפר לי את הסיפור העצוב על אבא שלו הגיבור, שנהרג במבצע צבאי כשהוא היה ילד קטן, וכמה הוא חסר לו בחיים. הנושא הזה של יום העצמאות הציף אותו קצת, כי ביום הזיכרון לחללי צה"ל הדמות של אבא שלו מאוד נוכחת, יותר משאר ימות השנה, ויום העצמאות שלהם תמיד נמצא בצל הזיכרון הזה. במשך שעה או יותר הוא דיבר על אבא שלו ואני הקשבתי מרותקת. וכל הזמן הזה הוא ניגב את העיניים מדמעות חדשות, ואני התנצלתי שוב ושוב על כך שלא ידעתי מראש ושלחצתי בלי כוונה על הטריגר. 

כמה שעות אחרי סיום הדייט התקשרה השדכנית לשאול איך היה. שאלתי אותה איך היא לא אמרה לי את הדבר הבסיסי הזה, שצריך להיות רגישים אליו, אחרת נוצרת מבוכה גדולה. למזלי העניין הסתובב כך שזכיתי לשמוע על אביו של הבחור הזה והוא לא לקח את זה קשה, אבל באותה מידה זה היה יכול להיות יותר מדי טריגרי ומאוד לא במקום, הייתי עלולה להגיד משהו חסר רגישות או משהו שיעליב אותו, וזה ממש לא מתאים. 

כשיש הצעה לדייט, צריך קודם כל לשאול לשאול אם יש נושאים רגישים

הסיפור הזה לימד אותי שכשיש הצעה חדשה לדייט, אני קודם כל צריכה לשאול אם יש נושאים רגישים או משהו חשוב שאני צריכה לדעת כדי למנוע מבוכה משנינו. בסופו של דבר המטרה שלי היא לא לפגוע באף אחד ולא לחצות את הקווים האדומים של אף אחד, ובשביל זה אני צריכה לדעת מראש מהם. כמובן שיש דברים שלא חייבים לספר מיד בדייט ראשון וכל אחד בוחר מתי ואיך לשתף בהם, אבל יש גם דברים שחשוב שהצד השני ידע וכדאי לספר לו, אחרת שני הצדדים יכולים להרגיש מאוד לא בנוח. 
אני שולחת את הוקרתי מכאן לבחור ההוא ולמשפחתו, ואני בטוחה שאבא שלו הגיבור משגיח עליו מלמעלה. אני מקווה מאוד שהוא יודע שיש לו בן שגדל לתפארת מדינת ישראל.

שלומית בלאו בוזנח היא מחברת הספר "תעביר את זה הלאה", רומן עלילתי ייחודי על דייטים, אהבה ומה שביניהם.