אמרת - נפסלת: 7 דברים שאסור להגיד בדייט ראשון

דייט ראשון הוא מבחן עבור שני הצדדים ואף אחד מהם לא רוצה להיכשל בו. במיוחד בשבילכם, אספנו שבעה משפטים שאם תגידו בדייט הראשון הוא כנראה יהיה גם האחרון

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 06/02/23 11:30 טו בשבט התשפג

אמרת - נפסלת: 7 דברים שאסור להגיד בדייט ראשון
צילום: shutterstock

דייט ראשון זו סיטואציה מלחיצה. כל אחד מהצדדים מגיע עם שק חששות והמון מבוכה, ויש לפניו שעתיים להוכיח את עצמו ולהרשים את הפרטנר שמולו. אין ספק שכולנו עושים הרבה טעויות בדייט הראשון, שעל חלקן אנחנו צוחקים יחד אחרי החתונה, ועל חלקן אנחנו משלמים בפרידה. אבל מכל הטעויות האפשרויות, יש כמה שהן פשוט בלתי נסלחות. אספנו בשבילכם שבעה משפטים שבשום אופן אסור לומר בדייט הראשון, לגברים ונשים כאחד.

1. כמה את/ה מרוויח?

בדייט ראשון, ובאופן כללי עד שלב מתקדם בקשר, לא מדברים על כסף. גם אם מאוד מסקרן אתכם לדעת כמה הפרטנר השני מרוויח, זו שאלה שחודרת לפרטיות ופשוט לא מתקבלת על הדעת. כשאתם מתעניינים במקום העבודה של הדייט, עשו זאת בעדינות ובזהירות וחכו להמשך בשביל השאלות האישיות.

צילום: shutterstock

2. בתמונה נראית יותר טוב

כנות היא לא תמיד דבר חיובי בדייט. זה נכון שכדאי לשים את הדברים על השולחן, אבל לפעמים יש דברים שעדיף שישארו בלב. גם אמירות כמו "אתה נראה יותר טוב מהתמונה" (או "את") פחות מומלצות, כי למרות המחמאה הנחמדה, עדיין אמרתם לבן אדם שמולכם שהוא לא פוטוגני. פחות נחמד.

צילום: shutterstock

3. האמת שלא סיפרתי את זה לאף אחד

כמו בסעיף על הכנות, גם פתיחות היא תכונה שצריך להיזהר איתה בדייט הראשון. אין ספק שצריך לשתף ולנסות לפתוח מעט את הלב, כדי שהפרטנר יוכל להכיר אותנו, אבל אף פעם לא יותר מדי. כשהפרטנר או הפרטנרית מתחילים להיפתח מולנו ולספר לנו את הדברים הכי אישיים, אנחנו מיד נלחצים ונרתעים. תשמרו את הדברים האישיים ש"לא סיפרתם לאף אחד" לדייטים מתקדמים יותר, ותשאירו לדייט הראשון את הסיפורים הפשוטים.

צילום: shutterstock

4. כמה ילדים את/ה רוצה שיהיו לנו?

אין ספק שבתור דוסים אמיתיים אנחנו יוצאים לדייטים מכוונים מטרה וכל הדברים על השולחן. לא מדובר פה בהשתובבות זמנית, אלא קשר שדרכו סלולה עד לחופה וזו מטרתו היחידה. עם כל זאת, לא צריכים לדבר על הכל כבר בדייט הראשון. שאלות על מספר ילדים, על שולחן השבת המשותף שלנו ועל צבע הפרחים בחופה, ככל הנראה יבריחו את הפרטנר או הפרטנרית בריצה.

צילום: shutterstock

5. זה מזכיר לי מישהו שיצאתי איתו

זה לא בהכרח נובע מקנאה, אבל אנחנו לא רוצים לשמוע שאנחנו דומים לאנשים הקודמים שיצאתם איתם. לא לטובה, ובטח שלא לרעה, אבל אף אחד לא רוצה להרגיש "ממוחזר" או דומה למישהו אחר. מה גם שאם זה לא עבד בניכם לבין ה"הוא" המדובר, זה לא מחדיר הרבה אופטימיות לקשר.

צילום: shutterstock

6. הצבעתי להדר מוכתר

פוליטיקה לא חייבת להרוס קשרים. אפשר לצאת עם מישהו שהצביע ללפיד כשאת בעצמך ביביסטית מושבעת ולהצליח להתגבר על הפערים, אבל הדר מוכתר זה כבר סיפור אחר. אין ספק שמדובר בבחורה מקסימה ומלאת אמביציה, אבל וידוי על הצבעה עבורה הוא לא הדבר שיכבוש את הפרטנר שלך בדייט הראשון. 

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

7. אני יודע/ת להכין רק חביתה

אתם לא חייבים להיות שפים, ולא צריכים להתחייב בדייט הראשון שתכינו את כל ארוחות השבת. ועדיין, אף אחד לא רוצה לשמוע שאתם לא יודעים להכין שום דבר. החלום של כל גבר וכל אישה הוא מישהו שיחכה להם בבית אחרי יום עבודה ארוך עם סיר מפנק, ולא צריך לנפץ אותו כבר בדייט הראשון.

צילום: shutterstock