הרב אבינר על אי החזרת הנשים לבתי הכנסת: "הן צריכות להתאזר בסבלנות"

הרב אבינר מדגיש כי על אף רצונן הטוב להצטרף לתפילות בבית הכנסת יש לתעדף את מי שעליו חובת המניין גדולה יותר. "בשאלות מסוג זה אין פתרון טוב יש שני פתרונות רעים, וצריך לבחור את זה שהוא פחות רע ופחות פוגע בהלכה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 26/05/20 14:07 ג בסיון התשפ

הרב אבינר על אי החזרת הנשים לבתי הכנסת: "הן צריכות להתאזר בסבלנות"
הרב שלמה אבינר, צילום: באדיבות המצלם

במשך קרוב לשלושה חודשים, נאסרה התפילה בבתי הכנסיות. והשבוע, ניתן ההיתר להתפלל בכפוף למגבלות, במסגרתו מספר המשתתפים לא יעלה על חמישים, וכן, יהיה צורך בשמירה על מרחק בין אדם לאדם. מה שהביא לידי כך שבחלק מבתי הכנסיות, הוגבלה הכניסה לגברים מעל גיל שמונה עשרה בלבד, ובנוסף, במטרה לנצל כל חלק אפשרי, נכללו גם עזרות הנשים במרחב התפילה הגברי, מה שהביא לתרעומת רבה, ולדיונים סוערים בקרב קבוצות וחוגי נשים ברשת.

במערכת כיפה הפנינו את השאלה אל הרב שלמה אבינר, ושאלנו אותו לדעתו בסוגיה: "טוב שנשים תלכנה לבית כנסת, אבל הן צריכות להתאזר בסבלנות ולא למהר. כשממהרים עושים טעויות, וכן יש להתאזר בסבלנות". הרב מציין שאם אפשר לצרף את הנשים למניין "מה טוב" אבל במקרה שזה לא מתאפשר "חובת הגברים במניין היא גדולה יותר, אי אפשר את כולם במכה, אז כל מה שנדרש הוא סבלנות".

האם לא כדאי בכל זאת לאפשר שעזרת הנשים תישאר לנשים, ושהגברים שלא נכנסים יקיימו מניין במקום אחר?

"בשאלות מסוג זה אין פתרון טוב יש שני פתרונות רעים, וצריך לבחור את זה שהוא פחות רע ופחות פוגע בהלכה. צריך לשאול מה ריבונו של עולם מעדיף? ריבונו של עולם מעדיף שהגברים יתפללו במניין, ולגבי הנשים זה נשאר בהחלטתן. אבל כעת אי אפשר הכל, והאחריות מחייבת שילך לבית הכנסת מי שלו חובה הרבה יותר גדולה".