בתי הכנסת נפתחו: "מיליון וחצי מתפללים ייחלו לרגע הזה"

באיגוד בתי הכנסת מברכים על החלטת הממשלה לפתוח את בתי הכנסת, תחת מגבלות ריחוק ומספר המתפללים: "תפילה במניין שפועל בניגוד להנחיות זהו בבחינת "מצווה הבאה בעבירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/20 07:48 כו באייר התשפ

בתי הכנסת נפתחו: "מיליון וחצי מתפללים ייחלו לרגע הזה"
בתי הכנסת נפתחים. הבוקר באפרת, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בתי הכנסת נפתחו, והמתפללים מברכים על השינוי. הארגון העולמי של בתי הכנסת, שהיה שותף לבניית המתווה שאושר הלילה (ד') בממשלה לפתיחה מחודשת של בתי הכנסת, יחד עם המל"ל ומשרד הבריאות, מברך על ההחלטה.

מה כוללות ההקלות החדשות? כל הפרטים

מנהל הארגון העולמי של בתי הכנסת הרב שמואל סלוטקי, אמר: "אנו מודים לראש הממשלה ולשר הבריאות שבחרו לאמץ את המתווה שגובש בשיתוף איתנו בימים האחרונים. מליון וחצי מתפללים ייחלו לרגע הזה של החזרה לבתי התפילה ומקום החיבור לריבונו של עולם".

הוא הדגיש כי חובה לשמור על הנחיות משרד הבריאות, ועל כללי מתווה הפתיחה הנוקשים, הכוללים מגבלה של עד 50 איש, עטיית מסכות ושמירת מרחק של 2 מטרים בין מתפלל למתפלל: "עם זאת, דווקא עכשיו חשוב להקפיד באופן מיוחד על ההנחיות של משרד הבריאות. בית כנסת שאינו מסוגל לקיים את ההנחיות הללו - אסור לו שייפתח. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם - תפילה במניין שפועל בניגוד להנחיות זהו בבחינת "מצווה הבאה בעבירה". אנו מקווים כי בקרוב תעלם מאיתנו המגיפה כליל ונוכל להתפלל כבימים עברו בבתי הכנסת".

תפילה בימי הקורונה

תפילה בימי הקורונהצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

כזכור, הממשלה אישרה הלילה את המתווה לפתיחת בתי הכנסת, הכולל הגבלות על מספר המתפללים, עטיית מסכות ושמירת מרחק. בתחילה ביקשו במל"ל לדחות את פתיחת בתי הכנסת, וכלל בתי התפילה בישראל, לשבוע הבא, אחרי סיום חודש הרמדאן וחג העיד אל-פיטר המוסלמי, מחשש להתקהלויות גדולות במסגדים, אך לבסוף הוחלט לפתוח את בתי התפילה כבר מהבוקר.

המתווה שעבר בממשלה כולל את ההגבלות הבאות:

- עד 50 משתתפים בחלל.
- שמירה על מרחק של 2 מטר בין המתפללים. 
- מינוי נאמן קורונה. 
- עטיית מסיכות.
- הקפדה על כללי היגיינה.