"לזמן הזה": שיעוריו של הרב חיים דרוקמן יוצאים לאור בספר חדש

לראשונה מזה 8 שנים, יוצאים לאור חלק משיעוריו של הרב חיים דרוקמן בסדרת ספרים חדש - "לזמן הזה". החלק האחרון שיצא לאור עוסק במשמעות ימי בין המצרים, חזרה בתשובה ותפילת הסליחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/13 13:59 כז באלול התשעג

בימים אלו יוצא לאור ספר חדש מאת הרב חיים דרוקמן שליט"א - "לזמן הזה" על התקופה שמחודש תמוז עד תשרי.

הרב דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון ויו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא, מראשי רבני הציונות הדתית שרבים הם מוקירים אותו ואת דבריו, שיחותיו ושיעוריו. נוסף על השיעורים בישיבתו, מרבה הרב להופיע ברחבי הארץ בכנסים, השתלמויות, ימי עיון, שמחות, אזכרות וכדומה, ודבריו מלאי חיים ומאירים את התורה באור ייחודי. הרב דרוקמן מחובר מאוד לקורה בארץ ובשל כך מרואיין תכופות בתקשורת, שם הוא מביע את דעתו בנושאים שעל הפרק. קולו, הצרוד קמעא הינו מהקולות היותר מוכרים בציבור הדתי לאומי, ובכלל.

אולם, דווקא בתחום הספרות קולו של הרב נעדר. במשך שמונים שנותיו לא הוציא הרב דרוקמן ספרים אלא התבטא בעיקר בעל פה. היו לא מעט מתלמידיו שניסו להוציא חלקים משיעוריו, אך נתקלו בקשיים. הקושי העיקרי היה להעביר את שפת הדיבור התוססת, החיה והנושמת, אל עולם הספר ה"קר" יותר, מבלי לאבד את החיוניות שבה. קושי נוסף הוא הרצון לדייק בדברים ולהוציא לאור רק משפטים נקיים, ברים וזכים, וחפים מכל טעות או אי-דיוק.

מנכ"ל אור עציון, נפתלי קנדלר מדגיש כי "בשנה וחצי האחרונות חל שינוי. בתחילה הופיע הספר "קמעא קמעא" בהוצאה משותפת של "ידיעות ספרים" ו"אור עציון", ולאחר מכן החלה לצאת הסדרה "לזמן הזה" בהוצאת "אור עציון". סדרה זו עתידה לכלול שלושה כרכים, המקיפים את מעגל השנה, השני מביניהם - על תקופת תמוז עד תשרי - יצא בימים אלו ממש". ב"ה בתכנון להוציא ספרים רבים נוספים. בעיקר את שיעורי הרב הרבים בתורת הרב הקוק".

אם כך, מה גרם לשינוי? מצד אחד זהו כשרונו של העורך הצעיר, עומר פדור, שהצליח לנסח את הדברים בדייקנות ובמישלב שפתי גבוה, בצד שמירה על החיוניות, ה"חום" וה"נשמה" של הרב דרוקמן. מצד שני זוהי נכונותו של הרב להשקיע זמן רב בהגהה, בדיוק הנוסח ובהבאה לידי תוצאה מוקפדת. בנוסף, כנראה שיש בעובדה שהספרים נחטפים והופכים לרבי מכר במהירות עידוד וחיזוק לעוסקים במלאכה (כמו גם לרב עצמו) להמשיך להשקיע את המאמץ, הכוחות והתקציבים הדרושים על מנת להמשיך את המפעל.

בסדרת הספרים "לזמן הזה" ניתן למצוא את התייחסותו המיוחדת של הרב דרוקמן לזמני השנה. המחבר פורס לפנינו מבט מעמיק לתוכן הנצחי של ימים אלו, בצד ההתבוננות להארתן המיוחדת בדורנו. בספר הנוכחי נדונים בין השאר נושאים דוגמת משמעות האבילות של ימי בין המצרים לדורנו, משמעות התשובה, הסליחות, התקיעות, ספר יונה, שמחת חג הסוכות ועוד.

הרב דרוקמן בספרו נטוע היטב על אדני המסורת הרבנית מדורי דורות, ועם זאת, עיקר ייחודו של הספר הוא ביכולת של מחברו לקשר בין החגים העתיקים לבין הייחודיות של דורנו, ומתוך כך להאיר בהן זוויות חדשות ואקטואליות.

”לזמן הזה“, בהוצאת "אור עציון ספרי איכות תורניים", 386 עמ', כריכה קשה


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368