משה 'קינלי' טור פז: זמן של זיכוך שאני מתקשה להבין איך אפשר בלעדיו

היום אנחנו עובדים רובנו 5 ימים בשבוע ובעיני לא מופרך שנגיע בעתיד הנראה לעין לארבעה ימי עבודה | שאלנו רבנים ואישי ציבור על הדיבר שהכי מדבר אליהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/23 13:16 ה בסיון התשפג

משה 'קינלי' טור פז: זמן של זיכוך שאני מתקשה להבין איך אפשר בלעדיו
צילום: shutterstock

אני אתמקד בדיבר "זכור את יום השבת לקדשו". בעיני שבת היא המצאה אדירה. בימי קדם לעגו היוונים ליהודים על כך שהם מבזבזים שביעית מזמן העבודה בכך שהם אוסרים עבודה בשבת אפילו לעבדים ולחיות. היום אנחנו עובדים רובנו 5 ימים בשבוע ובעיני לא מופרך שנגיע בעתיד הנראה לעין לארבעה ימי עבודה.

טור פז, בחר את השבת

טור פז, בחר את השבת צילום: Miriam Alster/Flash90

זמן של זיכוך שאני מתקשה להבין איך אפשר בלעדיו

אבל שבת היא מעבר ליום בו אין עובדים. איסור הנסיעה בשבת וההתעקשות של חכמים במאה העשרים על החשמל כאסור גם הוא, מנתקים אותנו משני דברי החול המשמעותיים ביותר לנו הישראלים. הרכב והטלפון. שבת עבורי הוא יום המוקדש למשפחה, לתפילה, לחברים ולקהילה. אני נוהג לבשל ולאפות ביום שישי ואנחנו יושבים לארוחות שבת ארוכות ומענגות.

בארוחה אנחנו מקיימים סבב של 'שני דברים שמחים ודבר לא שמח שהיו לך השבוע' וכך משתפים טוב יותר בחיינו. הוגים בפרשת שבוע ומדברים ללא הסחות. הניתוק מהרשתות החברתיות ומהפוליטיקה משמש זמן של זיכוך שאני מתקשה להבין איך אפשר בלעדיו. אני מאחל לכל אדם לפחות יום שבת אחד בשבוע. השנה שבועות מייצר עבורנו שני ימי 'שבתון' וזה פעמיים כי טוב.

 

משה 'קינלי' טור פז הוא חבר כנסת מטעם סיעת יש עתיד.