הרב רמי ברכיהו: הדיבר הזה שומר על הפרופורציות בפעילותם של השוטרים

כרב הראשי למשטרת ישראל, אני רואה בכל יום את העשייה וההקרבה של השוטרים בכל מקום. הרב רמי ברכיהו, רב משטרת ישראל בחר להיצמד לסדר הכתוב ולהתמקד בדיבר הראשון: "אָנֹכִי ד' אֱלֹקיךָ" | הדיבר שמדבר אליי - פרוייקט מיוחד לחג

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/23 08:19 ה בסיון התשפג | עודכן בתאריך 25/05/23 12:13

הרב רמי ברכיהו: הדיבר הזה שומר על הפרופורציות בפעילותם של השוטרים
שוטרי משטרת ישראל, ארכיון , צילום: דוברות המשטרה

הדיבר שמדבר אליי: לבחור בין יסודות האנושות שקבע הקב"ה לעולמו ולעם ישראל זה בלתי אפשרי, כמי שמבקש לבחור בין עשרת ילדיו. בחרתי להיצמד לסדר האלוקי שנכתב בעשרת הדיברות ולמשמעות הראשונה של הדיבר הראשון "אָנֹכִי ד' אֱלֹקיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם".

בימים כתיקונם האדם עסוק בחייו היומיומיים ברמה הפרטית וברמה הלאומית. כרב הראשי למשטרת ישראל, אני רואה בכל יום את העשייה וההקרבה של השוטרים בכל מקום, בכבישים בניסיון למנוע תאונות דרכים, בלוחמה חשאית וגלויה שנועדה לאפשר חיים, ובמערך אכיפה שהשוטרות והשוטרים שבו עושים הכל כדי שמדינת ישראל תוכל להתקיים בביטחון פנימי ושאיש לרעהו יאמר חזק ולא יפעל בכוח.

הרב רמי ברכיהו, רב המשטרה

הרב רמי ברכיהו, רב המשטרה צילום: דוברות המשטרה

לעשייה הזאת שותפים מעל ל-31,000 שוטרות ושוטרים שרואים כל יום וליל את עם ישראל מולם. הם יעשו הכל על מנת שנחיה פה בשלום ובשלווה, ובצד כל זאת יחפשו את משמעות העשייה הרוחנית המחזקת והתומכת. ישנן הצלחות רבות הסמויות מן העין בתחומים שונים, וישנן גם כאלה שעוד לא הגענו אל המנוחה והנחלה. הפעילות המשטרתית מצריכה תעצומות נפש וגם הפעלת כוחות כשהכל במטרה לשמור על אזרחי מדינת ישראל. 

הדיבר הראשון הוא זה ששומר על הפרופורציות בפעילותם התובענית של השוטרים. הקב"ה מצווה עלינו לזכור בכל רגע נתון את ההתחלה שלנו, את החיבור האמוני למי שהוציא אותנו ממצרים ויוציא אותנו מכל מצב מורכב, הוא גם קובע שהעשייה שלנו צריכה להיות בעוז ובענווה.

הכותב הוא נצ"מ, הרב הראשי של משטרת ישראל.