מעיפים את הסכך: הסוכות הכי מיוחדות שיש

איפה נמצאת הסוכה הכי גבוהה בארץ? איזה קהילה יהודית משמרת מסורת של 3,000 שנה עם בניית הסוכה? מי בנה את הסוכה הגדולה ביותר בברזיל? ובאיזה מלון יוקרתי יש סוכה בגודל של 400 מטרים? כל התשובות בפנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/21 18:51 יג בתשרי התשפב

מעיפים את הסכך: הסוכות הכי מיוחדות שיש
הסוכה של הקהילה היהודית ברומא, , צילום: בני עקיבא העולמית

בימינו, בכל רחוב אפשר למצוא סוכה. אבל מה עם המקומות הנידחים ביותר? או דווקא אלה היוקרתיים שלא היינו מצפים למצוא בהם סוכה? אז כינסנו מספר סוכות עם שיאים ראויים לציון או במקומות מיוחדים מאוד.

הסוכה הגבוהה בארץ

באתר החרמון הוקמה הסוכה  הגבוהה בארץ לטובת המטיילים שיגיעו למקום במהלך חול המועד. המקום מציע סיורים מודרכים ושלל פעילויות לכל המשפחה כמו גלישה במדרון באבובי קיץ, מזחלות אקסטרים, נסיעה מהירה במזחלת זוגית במסילה באורך קילומטר, מתקן 'סקיי ריידר', שנמצא בגובה 12 מטרים מעל הקרקע, וקרטינג לא ממונע במדרון הסקי. האתר פתוח במהלך חול המועד בין השעות 8:00 ל-16:00 אך יש להתעדכן בשעות הסיורים ולהירשם מראש.

הסוכה בחרמון

הסוכה בחרמון, צילום: באדיבות המצלם

הסוכה התלויה הפנימית הגדולה בעולם

הסוכה בעלת השיא המיוחד הוקמה דווקא במלון וולדורף אסטוריה היוקרתי בירושלים כבר במוצאי יום כיפור. היא בגודל כ-400 מטרים ובגובה כחמישה מטרים וממוקמת בקומת הלובי תחת גג זכוכית הניתן לפתיחה וסגירה בהתאם למזג האוויר. המקום תוכנן במיוחד באופן כזה שישמש כסוכה לאורחים במהלך ימי החג. 

הסוכה התלויה הפנימית הגדולה בעולם, וולדורף אסטוריה,

הסוכה התלויה הפנימית הגדולה בעולם, וולדורף אסטוריה, צילום: יעל זביב

מלאכת העבודה על הסוכה החלה שבועות ארוכים לפני החג, צוות של מהנדסים ומעצבים עמלו על תכנון הסוכה והעיצוב, גיבוש אמצעי הבטיחות והקישוטים שיעוצב ככרם עתיק. מיד לאחר צאת יום כיפור החלה עבודת התקנת הסכך וצוות של מתקינים מקצועיים נתלו על חבלי סנפלינג מהגג וחיזקו את הסכך הענק בכ-70 כבלי מתכת ועשרות קורות עץ. הסוכה כשרה למהדרין, כך שהמוני המבקרים הצפויים לבקר במלון יוכלו לקיים את מצוות הישיבה בסוכה. 

סוכות בני המנשה בצפון מזרח הודו

אחרי שראינו את המקומות המיוחדים בארץ, הגיע הזמן לקפוץ לחו"ל והמקומות המיוחדים בהם יהודים בונים סוכות. בדומה ליהודים ברחבי העולם, גם קהילת בני המנשה בצפון מזרח הודו תחגוג השבוע את חג הסוכות. במסגרת התפילות לחג בני הקהילה חוזרים ומבקשים להגשים את חלומם הישן לזכות לעלות לארץ ישראל בשנה הקרובה.

סוכה של בני המנשה בצפון מזרח הודו

סוכה של בני המנשה בצפון מזרח הודו, צילום: שלמה קיפגן, באדיבות ארגון שבי ישראל

"אפילו באזורים הנידחים ביותר בצפון מזרח הודו, בני המנשה ממשיכים לשמור על המסורת העתיקה של בניית סוכות, וכולנו תקווה כי בשנה הבאה הם יזכו לעשות זאת בישראל", אמר מייסד ויו"ר ארגון שבי ישראל, מיכאל פרוינד. 

על פי המסורת המועברת בין הדורות, חברי קהילת בני המנשה בהודו רואים עצמם כצאצאים של שבט המנשה, אחד מעשרת השבטים שגורשו מארץ ישראל בסוף תקופת בית ראשון, לפני יותר מ-2,700, שנים על ידי מלך אשור. מספרם נאמד כיום בכ-10,500 נפש. עד כה, כ-4,500 בני מנשה עלו לישראל תודות לארגון שבי ישראל, וכ-6,000 עדיין ממתינים בהודו להזדמנות לעלות לארץ.

כמעט 3,000 שנה שהם מציינים את סוכות,

כמעט 3,000 שנה שהם מציינים את סוכות, צילום: שלמה קיפגן, באדיבות ארגון שבי ישראל

הסוכה בלב רומא

גם בבירת איטליה מתגוררים יהודים, ואם נדייק קרוב ל-15 אלף. את אחת הסוכות הבולטות בעיר בנתה משפחת אלון שנמצאים שם בשליחות תנועת בני עקיבא העולמית, יחד עם החניכים תושבי המקום. ברקע תוכלו לראות את בתי העיר רומא.

הסוכה נבנתה בהובלת משפחת מגל השליחים ובני הנוער מהקהילה היהודית,

הסוכה נבנתה בהובלת משפחת אלון השליחים ובני הנוער מהקהילה היהודית, צילום: בני עקיבא העולמית

הסוכה הגדולה בברזיל

רחל ודוד גוטנמכר, שליחי בני עקיבא העולמית בבירת ברזיל ריו דה ז'ניירו, מובילים את בניית הסוכה הגדולה ביותר במדינה, שממוקמת על מגרש ספורט במרכז העיר ותשרת רבים מתושביה היהודים שמתגוררים באזור. 

הסוכה במהלך בנייתה,

הסוכה במהלך בנייתה, צילום: בני עקיבא העולמית