משה לאון לקראת אירועי יום ירושלים: "אנחנו צריכים לחשוש ולדאוג שהכל יעבור בשלום"

ראש עיריית ירושלים בראיון לחדשות כיפה מודה שהוא מודאג מאירועי החג, אך סבור שאין לבטלם בשל חשש ביטחוני. "ויש אלף סיבות למה לבטל אירוע כזה או אחר, והאירוע הזה צריך להתקיים. אני סומך על כוחות הביטחון שידאגו לשלום הציבור"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 09/05/21 19:07 כז באייר התשפא

משה לאון לקראת אירועי יום ירושלים: "אנחנו צריכים לחשוש ולדאוג שהכל יעבור בשלום"
משה לאון בראיון לחדשות כיפה, צילום: כיפה

עיריית ירושלים נערכת לשבוע שלם שכולו למען העיר, כשיום ירושלים בפתח, הבוקר (א') החלו האירועים עם פתיחת תעלת הקשר. במורדות המערביים של הר ציון נמצאים שרידים של תעלת קשר ושל רכבל אשר נבנו בעיצומה של מלחמת העצמאות. התעלה שימשה לשמירת הקשר בין הכוחות הנמצאים על הר ציון למערב העיר. בעירייה החליטו לשחזר ולשפץ את אותה תעלה שהייתה בשימוש עד מלחמת ששת הימים. 

בראיון לחדשות כיפה סיפר ראש העיר משה לאון, כי הוא מאוד נרגש מהאירוע,  "הר ציון הייתה הנקודה האחרונה לפני הרובע היהודי היה חשוב לנו להגיע לשם, והמנהרה הזו היא מראה את האחריות שלנו לכל יהודי באשר הוא נמצא". 

אנחנו לפני הריקוד דגלים וייתכנו שינויים לקראת האירוע, אתם לא חוששים מהפרעות ביטחוניות?

"אשרי אדם מפחד תמיד - אנחנו צריכים לחשוש ולעשות הכל על מנת שיעבור בשלום. יום ירושלים והריקוד דגלים הם פעם בשנה ויש אלף סיבות למה לבטל אירוע כזה או אחר, והאירוע הזה צריך להתקיים. אני סומך על כוחות הביטחון שידאגו לשלום הציבור, ואני מבקש מהציבור לעשות הכל כדי שאכן הכל יעבור בשלום, בלי אמירות או התגרויות מיותרות, פשוט לשמוח את שמחת ירושלים". 

האסון במירון עוד מאחורינו, מי נושא באחריות להל הקורא בירושלים?

"כל אחד ותפקידו שלו, העיריה אחראית על מה שהיא אחראית, המשטרה תפקידה לאשר את המסלול ויהיה בסדר בעזרת ה'".

לבסוף איחל ראש העיר שיהיה טוב ושמח לתושבי עירו "מגיע להם" אמר לאון, "ירושלים היא בדרך הנכונה להיות העיר המובילה בישראל ולקבל את המקום המגיע לה במדינת ישראל בפרט ובעולם היהודי בכלל".