לוח זמנים ליום העצמאות 2022 | רשימת האירועים המרכזיים: הופעות וחידון התנ"ך

עם חתימת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה יתחילו ברחבי הארץ חגיגות לרגל 74 שנות עצמאות למדינת ישראל. כל המשדרים והטקסים | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/22 18:51 ג באייר התשפב

לוח זמנים ליום העצמאות 2022 | רשימת האירועים המרכזיים: הופעות וחידון התנ"ך
טקס המשואות בהר הרצל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ישראל זוכרת: יום הזיכרון שהחל אתמול עם הטקס הרשמי ברחבת הכותל יגיע לסיומו הערב (ד') עם החגיגות הפותחות את יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל. מיד לאחר טקס הדלקת המשואות המסורתי בירושלים נמשיך לשלל האירועים החגיגיים. 

יום רביעי 04.05 ערב יום העצמאות 

19:45: טקס הדלקת המשואות 

טקס הדלקת המשואות הממלכתי בהר הרצל בירושלים יחתום את יום הזיכרון ויפתח את חגיגות העצמאות. את הטקס ינחו לראשונה שתי נשים, הילה קורח וקרן אלמז, והוא יתקיים בסימן "יד פוגשת יד אחות". בין המדליקים יהיו הזמרת ריטה, מיקה ואורי בנקי וקלמן סמואלס. 

21:45: "הכוכבים של צה"ל – עידן רייכל מצדיע 2022" – משדר יום העצמאות המרכזי בהובלת עידן רייכל, אשר יצא אל בסיסי צה"ל השונים כדי לאתר את החיילים שישירו במשדר. עוד ישתתפו במשדר, משה פרץ, רביב כנר וירדנה ארזי בקשת 12. 

21:30: זהו זה! בספיישל מיוחד ליום העצמאות מארחים את ראש הממשלה בכאן 11. 

22:35: מערכון מיוחד של חברי קופה ראשית לרגל יום העצמאות בכאן 11. 

יום חמישי 05.05 יום העצמאות 

09:30: טקס חיילים מצטיינים בבית הנשיא בירושלים, יועבר בשידור חי בכאן 11. 

10:30-13:30: מטס חיל האוויר בשמי הארץ שיחלוף מעל יישובים וערים, ביניהם גם קריית ארבע וחברון, מדן ועד אילת. במטס יקחו חלק מטוסי קרב, מסוקי קרב, מסוקי סער, מטוסי התדלוק והתובלה וכלי טיס מאוישים מרחוק (כטמ"ם). לראשונה, ישתתף במטס יום העצמאות המסורתי גם כלי טיס מאוייש מרחוק מסוג "איתן" (Heron TP). במטס ייקחו חלק גם מסוקי משטרת ישראל כביטוי לשיתוף הפעולה בין זרועות הביטחון.

המטס האווירובטי

המטס האווירובטי צילום: דובר צה"ל

11:00: חידון התנ"ך העולמי לנוער בסימן מנהיגים ומנהיגות יתקיים בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות נשיא המדינה, ראש הממשלה ובכירים נוספים. את החידון ינחה לראשונה העיתונאי עופר חדד, שיחליף את אבשלום קור אחרי עשרות שנים בתפקיד. 

16:00: "היכל התהילה של ישראל" – משדר מיוחד עם גיבורי תרבות ישראלים בתחומים שונים: קולנוע, מוזיקה, טלוויזיה, תיאטרון וכדומה בהובלת ניב רסקין ויעל בר זוהר בקשת 12. 

19:30: טקס הענקת פרסי ישראל לשנת תשפ"ב בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון עם הופעות של הזמרים אליעד נחום, נרקיס ורוני דלומי. 

21:15: "ארץ נהדרת" בספיישל עצמאות חגיגי לסיום עונה בקשת 12. 

21:15: העונה השנייה של טהרן בפרק בכורה כפול בכאן 11.