הרב בני לאו להורים לילדים להט"בים: "חייבים לקבל את הילדים"

אירוע מיוחד יתקיים היום (ה') בבית הכנסת הרמב"ן בירושלים. ערב של שיח על מערכת היחסים במשפחה עם בנות ובנים שיצאו מהארון. "אנחנו לא מדברים על איסור והיתר, אנחנו מדברים על ילדים ועל בית" אומר רב קהילת בית כנסת הרמב"ן, הרב בני לאו

חדשות כיפה גלעד כהן 13/09/18 20:37 ד בתשרי התשעט

הרב בני לאו להורים לילדים להט"בים: "חייבים לקבל את הילדים"
הרב בני לאו, צילום: אביטל ליסקר

ערב מיוחד יתקיים בבית הכנסת הרמב"ן בירושלים היום (ה'), יום לאחר יום כיפור. בערב הזה יתקיים שיח על מערכת היחסים במשפחה עם בנות ובנים שיצאו מהארון, או שנחבאים בו.

בראיון לקראת האירוע "ופרוש עלינו סוכת שלומך" אומר רב קהילת הרמב"ן, הרב בני לאו ל'כיפה' כי "אין כאן מגמה פוליטית, אלא רק ניסיון לגרום להבנה שהסוכה יכולה להכיל יותר ממה שאנחנו יכולים לשער."

"הרעיון של הערב הזה נולד אצלנו, הרבנית כרמית פיינטוך ואצלי אחרי כמה חוגי בית בהם השתתפנו. גילנו שהמושגים; הומואים ולסביות מעמידים את האדם הדתי אל מול התורה עצמה. כל מי שמכיר את החברה הדתית שלנו, יודע שאנחנו מרובדים מקצה לקצה בכל משפחה והסוגיות הפנים משפחתיות הם מאוד מגוונות. הנושא של הקהילה הלהט"בית נע על הציר בין הכחשה להכלה."

 
מה יש באמצע, בין ההכחשה להכלה?
"יש בעיקר מבוכה. המון מבוכה. תמיד חושבים שאולי ניתן "לתקן" אולי "לא עשינו מספיק" – אלה השאלות הראשונות. אחר כך יש שאלות מתקדמות יותר. שאלות שפתאום הבן או הבת מביאים בן או בת זוג, שאלות של מיסוד הקשר, שאלות של הבאת ילדים לעולם. המבוכה מאוד גדולה. מצאנו שיש כוח מאוד משמעותי בישיבה יחד, שבה הורים מספרים על ההתמודדות שלהם וכך גם יתנהל הערב. ההורים יספרו על נקודות המפגש שלהם עם היציאה מהארון של הילדים, מתוך מטרה לחוות ביחד את ההתמודדות. יש כאן הכרה בעצם ההתמודדות. אין פה עניין של בעד ונגד ואין כאן מגמה פוליטית, אלא רק לגרום להבנה שהסוכה יכולה להכיל יותר ממה שאנחנו יכולים לשער."

למצולמים אין קשר לכתבה

למצולמים אין קשר לכתבהצילום: פלאש 90


במגזר הדתי לאומי יש לא מעט זרמים, אתה חושב שיגיעו לערב הזה גם חרד"לים לדוגמה?
"בישיבות שעשיתי עם הורים, הייתי גם ביישובים תורניים, ומדובר פה גם על בנים ובנות של רבנים ומחנכים, אני מדבר על כל המנעד של הציבור הדתי. מהחברה הפתוחה ביותר עד החברה הסגורה ביותר. ההתמודדות לא מתחלקת לפתוח ולסגור. אנשים שונים מתמודדים אחרת. המבוכה מאוד גדולה וזה מאוד מחזק לראות אנשים תורניים שמבקשים לא לאבד את הילדים. המכנה המשותף זה להישאר קשורים לילדים."


הקהילה שלך כן מקבלת את הלהטב"ים למרות שזה לא מתיישב עם ההלכה, כיצד זה אפשרי?
"לפני 30 שנה התחילה התנועה של הדתל"שים ועלתה השאלה - האם לאפשר לילדים שכבר אינם דתיים לחנות את הרכב מחוץ למושב, קיבוץ או היישוב הדתי בשבת?

הרב חיים דרוקמן, שאין שני לו אסף קבוצה של רבנים ומחנכים מכל הישובים בדרום ושכנע אותנו שאנחנו חייבים לקבל את הילדים. הוא אמר "אנחנו לא מתירים את השבת, אנחנו לא באים לחלל שבת, אנחנו באים לקחת את הילדים הביתה." הוא הוביל את זה שבמרכז שפירא יהיה אפשר להשאיר את הרכבים בשער של הישוב. השפה של הרב דרוקמן חלחלה עמוק לעצמות שלי. אני עונה באותה תשובה של הרב דרוקמן. אנחנו לא מדברים על איסור והיתר. אנחנו מדברים על ילדים ועל הבית. אין גדול מהרב דרוקמן." מסכם הרב בני לאו.

הרב דרוקמן באירוע השקת הספר

"אין שני לו" | הרב חיים דרוקמןצילום: דברי שיר

הרב בני לאו, כפי שפורסם ב'כיפה' צפוי לסיים את תפקידו אחרי 18 שנה בהם שימש כרב קהילת בית כנסת הרמב"ן בירושלים.

הערב "ופרוש עלינו סוכת שלומך" יתקיים כאמור בבית הכנסת הרמב"ן ברחוב אמציה 4 בירושלים בשעה 20:30. יש להירשם מראש (ללא תשלום) דרך המייל של קהילת הרמב"ן: admin@ramban.org.il