אחרי 18 שנים: הרב בני לאו פורש מתפקידו

רב קהילת בית כנסת הרמב"ן, הרב בני לאו אמר היום (ה') ל'כיפה' כי החליט לפנות את מקומו כרב הקהילה וכי מיד אחרי חג הסוכות ייצא 'קול קורא' שדרכו ייבחר רב חדש לקהילה. הרב בני: "צריך לפנות מקום לדור הבא"

חדשות כיפה גלעד כהן 13/09/18 17:02 ד בתשרי התשעט

אחרי 18 שנים: הרב בני לאו פורש מתפקידו
פורש אחרי 18 שנים | הרב בני לאו, צילום: אביטל ליסקר

בשיחה שקיים היום (ה') הרב בני לאו עם 'כיפה', אמר הרב בני כי הוא יפרוש מתפקידו כרב קהילת בית כנסת הרמב"ן אחרי 18 שנים. "אני מפנה את מקומי, הקהילה צריכה להתחדש. מיד אחרי סוכות ייצא קול קורא וכך תוכל הקהילה לבחור רב חדש." 


הרב בני ל'כיפה': "הודעתי שאחרי 18 שנות רבנות בראש הקהילה, אני מפנה את מקומי כרב הקהילה. אני נורא קשור לקהילה ולכן אני נשאר בקהילה. אני לא עוזב את הבית. אני חושב שרב צריך לקצוב את העבודה שלו כרב קהילה. הרב צריך להתחדש והקהילה צריכה להתחדש. אני חושב שצריך לפנות מקום לדור הבא."


לאן פניך אחרי קהילת בית הכנסת הרמב"ן?


"אין לי שמץ של מושג לאן אני ממשיך מפה. אני רק יודע שהגיע השעה לתת מקום למישהו אחר."


מי יחליף אותך בתפקיד?


"אחרי סוכות ייצא קול קורא והקהילה תחליט מי יעמוד בראש הקהילה."


יש לציין כי ביחד עם הרב בני לאו משמשת גם הרבנית כרמית פיינטוך כמנהיגה רוחנית בקהילת בית הכנסת הרמב"ן. 

הרב בני לאו כאמור משמש כ-18 שנים כרב קהילת הרמב"ן. מעבר לכך, הוא ראש מיזם '929 - תנ"ך ביחד' ועמית מחקר ב'המכון הישראלי לדמוקרטיה'. הרב בני לאו הוא אחיינו של מי שהיה הרב הראשי לישראל הרב ישראל מאיר לאו, הוא בן דודו של הרב הראשי לישראל כיום הרב דוד לאו, ובן דודו של הרב מוישי הגר-לאו ראש המכינה הקדם צבאית "בית יתיר".


בית הכנסת "קהילת הרמב"ן" שוכן ברחוב אמציה בתפר שבין קטמון הישנה לבין המושבה הגרמנית. הקהילה נבנתה על-ידי קבוצת עולים מאירופה שבנו את בית כנסת הרמב"ן. כיום הקהילה מונה מאות משפחות מכל קצוות העולם.

"הרבה אתגרים עומדים לפנינו בשנים האחרונות בתקופה הזאת, נשים רוצות לקחת חלק מאוד אקטיבי בעבודת השם, איך קהילה שמרנית עושה את זה? פותחת שערים מתוך שמירה על גבולות, חילונים שרוצים שבית כנסת שלהם. המשימה הזאת עומדת לפתחנו ואנחנו לוקחים אותה בשתי ידיים ומנסים לזרום לחיים חדשים." כך אומר הרב בני לאו בסרטון התדמית של קהילת הרמב"ן. מעבר לתפילות, בבית הכנסת מתקיימים גם שיעורים בעברית ואנגלית, והקהילה יוצאת לטיולים בעקבות התנ"ך, גם למרתון קהילתי ועוד פעילויות מגוונות.