כך תזהו פרופיל מזוייף ברשת ב-8 צעדים פשוטים

תופעת הבוטים כבר מזמן הפכה לבעיה של ממש ברשתות החברתיות ויש גם כאלה שאינם רק מטרידים אלא מהווים סכנה של ממש. מערך הסייבר הלאומי מסביר: כך תוכלו לזהות פרופיל פיקטיבי בכמה צעדים פשוטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/24 14:27 יא באדר ב'

כך תזהו פרופיל מזוייף ברשת ב-8 צעדים פשוטים
פרופילים מזוייפים הפכו למטרד של ממש, צילום: Shyntartanya,Shutterstock

אחת התופעות המרגיזות וגם המסוכנות ברשתות החברתיות היא תופעת הפרופילים המזויפים. כמעט בכל רשת חברתית אפשר למצוא כאלה ומלבד המטרד שהם יוצרים, פרופיל מזויף עלול להוות גם סכנה. במערך הסייבר הלאומי מפרסמים כמה צעדים שבעזרתם תוכלו לדעת אם הפרופיל שאתם חושדים כמזוייף, אכן כזה.

להתייחס בחשדנות לכל משתמש שאינכם מכירים

כיצד אפשר לזהות פרופיל פיקטיבי? אומנם יש הונאות מתוחכמות למדי שבהן קשה לזהות שמדובר בזיוף, אבל ברוב המקרים לא מדובר במשימה מאתגרת במיוחד. "בכל מקרה, ההמלצה היא להתייחס בחשדנות לכל משתמש שאינכם מכירים בחיים האמיתיים ומבקש מכם מידע" כותבים במערך.

כך תזהו פרופיל מזויף ברשת ב-8 צעדים:

1. תמונת הפרופיל:

פרופילים מזויפים רבים עושים שימוש בתמונות ממאגרים מקוונים או תמונות של פרופילים אחרים של אנשים אחרים. ניתן לנסות לבדוק זאת באמצעות לחיצה עם כפתור העכבר הימני על תמונות כאשר עושים שימוש בדפדפן כרום של גוגל.

2. רשימת החברים:

בדקו את רשימת החברים של המשתמש, אם יש לו רק חבר אחד או שניים, הדבר עשוי להצביע על חוסר אותנטיות.

3. היסטוריה ופעילות:

ציר הזמן או היסטורית הפעילות של המשתמש נראית ריקה בשנים קודמות, כלומר הפרופיל נפתח לאחרונה.

4. יחס בין כמות העוקבים לנעקבים

אם אחרי החשבון עוקבים 5 משתמשים, אבל הוא עוקב אחרי 3,000, זה אמור לעורר חשד.

5. אינטראקציות:

לרוב, בוטים מתאמים ומתחזקים אחד את השני לכן שימו לב אם הפרופיל מהדהד אנשים מסוימים כל הזמן.

6. שפה עילגת

אנשים שמפעילים פרופילים מזויפים לפעמים מתעצלים לתרגם תוכן משפות זרות או שאינם דוברים עברית ברמה סבירה. לכן ריבוי שגיאות כתיב וניסוח, שימוש שגוי במילים, שימוש בשפה גבוהה מדי וכדומה, הינם אותות אזהרה לכך שהפרופיל מזויף.

7. גיוון

לרוב האנשים יש תחומי עניין מגוונים, אך במרבית המקרים לפרופילים המזויפים יהיו חברים פעילים רק בקבוצות או בעמודים שמשרתים את המטרה שלהם ומי שמאחוריהם לא ישקיע הרבה בבניית פרופיל המשקף תחומי עניין מגוונים ודעות שונות על שלל נושאים.

8. תוכן

פרופיל שרוב התוכן שהוא מעלה מבוסס על פרסומות או תכנים שיווקיים, או שעוסקים בשיסוי או העמקת מתח פוליטי או חברתי, ככל נראה הוקמו למטרות אלו בלבד. מלבד זאת גלו חשדנות כלפי פוסטים מסיתים או כאלו שמנסים לעורר רגש פוליטי או חברתי חזק במיוחד.