מארק צוקרברג ימכור את וואטסאפ ואינסטגרם?

שופט פדרלי פסק השבוע שוועדת הסחר הפדרלי של ארצות הברית יכולה להמשיך בתביעת הגבלים עסקיים נגד "מטא", בשל הטענה כי מדובר במונופול בלתי חוקי בתחום הרשתות החברתיות | דובר החברה: "בטוחים שהראיות יחשפו את החולשה הבסיסית של הטענות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/22 19:45 יא בשבט התשפב

מארק צוקרברג ימכור את וואטסאפ ואינסטגרם?
צילום: shutterstock

חברת "מטא" (פייסבוק) בבעלתו של מארק צוקרברג, עלולה בקרוב להיאלץ למכור את וואטסאפ ואינסטגרם, שני מקורות הכנסה משמעותיים ביותר עבורה. שופט פדרלי פסק השבוע שוועדת הסחר הפדרלי של ארצות הברית יכולה להמשיך בתביעת הגבלים עסקיים נגד מטא. בשנה שעברה התביעה של ועדת הסחר נדחתה.

ג'יימס בואסברג, שופט מחוז קולומביה שבוושינגטון, אמר בחוות הדעת שפורסמה כי התלונה הראשונה של ה-FTC (נציבות הסחר הפדרלית) לא הייתה מנומקת דיה, אבל גרסה מתוקנת יותר מציגה עובדות חזקות ומפורטות יותר משהיו בעבר. כתוצאה מכך, דחה השופט את בקשתה של מטא והתיר את המשך ההליכים בתיק. למרות זאת ציין השופט כי הסוכנות עשויה לעמוד בפניה משימה קשה בהוכחת טענותיה.

מארק צוקרברג

מארק צוקרברג | צילום: shutterstock

בנציבות הסחר הפדרלית טוענים כי הרשת החברתית מחזיקה במונופול בלתי חוקי בתחום הרשתות החברתיות, עליו שמרה בעזרת רכישת מתחרותיה, וואטסאפ ואינסטגרם. בנציבות הוכיחו כי למטא היו יותר מ-70% משתמשים פעילים מדי יום ברשתות החברתיות האישיות מאז 2016.

התביעה נגד מטא היא חלק מהמאמץ של ממשלת ארצות הברית לצמצום כוחן של חברות הטכנולוגיה הגדולות דוגמת אפל, גוגל, מטא ואמזון, לצד תביעה של משרד המשפטים האמריקאי נגד גוגל המתנהלת תחת ראש ההגבלים העסקיים, ג'ונתן קנטר.

"ההשקעות שלנו באינסטגרם ובוואטסאפ הפכו אותן למה שהן היום"

התגובה הרשמית של מטא התייחסה לצדדים החיוביים בפסק הדין ולכך שהשופט אמר שמדובר במשימת הוכחה קשה עבור ה-FTC. כריס סגרו, דובר מטא, אמר: "ההחלטה של היום מצמצמת את היקף התיק של ה-FTC בעקבות דחיית טענות מסוימות בנוגע למדיניות הפלטפורמה שלנו". סגרו התכוון לדחיית הטענה כי פייסבוק חסמה מתחרים מגישה לנתונים זמינים, מכיוון שהחברה שינתה את מדיניותה ב-2018.

"אנחנו בטוחים שהראיות יחשפו את החולשה הבסיסית של הטענות. ההשקעות שלנו באינסטגרם ובוואטסאפ הפכו אותן למה שהן היום. הן היו טובות לתחרות, וטובות לאנשים ולעסקים שבוחרים להשתמש במוצרים שלנו", הוסיף סגרו.