"בנצי גופשטיין הוא דרייפוס הישראלי"

יו"ר ארגון 'להב"ה' עומד למשפט, בשל התבטאויות של הסתה לטרור, לכאורה, שאמר בראיונות שונים בתקשורת. עורך דינו, איתמר בן גביר: "יש פה רדיפה, יש פה סתימת פיות. זה משפטו של חופש הביטוי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/06/20 10:19 טז בסיון התשפ

"בנצי גופשטיין הוא דרייפוס הישראלי"
בנצי גופשטיין, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, התייצב הבוקר (ב') בבית המשפט בירושלים, לפתיחת משפטו. גופשטיין מואשם בהסתה לטרור, בהסתמך על ראיונות שונים שנתן בתקשורת לאורך השנים. 

הסתה לטרור, אלימות וגזענות: כתב אישום יוגש נגד בנצי גופשטיין

עורך דינו של גופשטיין, איתמר בן גביר, הצהיר לפני פתיחת המשפט כי "בנצי גופשטיין הוא דרייפוס הישראלי", והשווה אותו לקצין היהודי שהורשע בצרפת בבגידה בשל אנטישמיות, לפני למעלה ממאה שנים. לדברי בן גביר, "יש פה רדיפה וסתימת פיות. המשפט הזה הוא משפטו של חופש הביטוי".

בנצי גופשטיין עצמו דיבר אף הוא מחוץ לבית המשפט, ואמר כי "מדינת ישראל, במקום להעניק פרס על מלחמה בהתבוללות, בחרה להגיש כתב אישום נגדי על דיבורים". לדברי גופשטיין, "הם חושבים שזו דמוקרטיה, זו לא דמוקרטיה. זו דמוקרטיה רק לערבים שרוצים להילחם נגד מדינת ישראל. המשפט הזה יהפוך למשפט נגד שי ניצן, נגד הפרקליטות ונגד הרפורמים".

בפתח הדיון ביקש עו"ד בן גביר להפוך את אנשי התנועה הרפורמית לעדי הגנה, כאשר טען כי גורם בפרקליטות רוקד לפי החליל שלהם, ומסתבר שנעתר לבקשתם לקבל חומרים מהתיק. 

עו"ד בן גביר הוסיף כי אנשים אלו הם עדים מטעם ההגנה. בדבריו  טען בן גביר כי יש חומרים המעידים כי התנועה הרפורמית רדפה ורודפת את גופשטיין. לדבריו, בנסיבות שהם עדים בתיק ומחשש לשיבוש הליכים, ביקש מבית המשפט לקבל החלטה לפיה ייאסר עליהם לקבל חומרים בתיק ולהכריז עליהם כעדי הגנה, על כל המשתמע מכך.

השופטת שפירא קבעה כי היא מתקשה לדון בבקשה בעל פה וביקשה כי הבקשה תוגש בכתב. הדיון הבא נקבע לעוד כשבועיים, לתאריך 21.6.20 בשעה 10:00 בבוקר.