בג"ץ דחה את העתירה לפתוח את הר הבית ליהודים

שופטי בית המשפט העליון דחו את העתירה שביקשה להתיר כניסת יהודים להר הבית ופסקו כי ההסכם עם בין ירדן לישראל תקף. ע"ד בן גביר: בג"צ נכנע לאיומי הווקף

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/20 18:14 כה באייר התשפ

בג"ץ דחה את העתירה לפתוח את הר הבית ליהודים
צילום: SLiman Khader/FLASH90

בצל משבר הקורונה, שופטי בית המשפט העליון  יצחק עמית ניל הנדל וג'ורג' קרא, דחו עתירה לפתוח את הר הבית ליהודים והורו להמשיך עם ההסכם שנחתם בין ישראל לירדן. עו"ד איתמר בן גביר בא כוחם של העותרים יהודה עציון וארנון סגל בטח ביקורת על ההחלטה של השופטים.  

"כל ההלכות המשפטיות מדברות על כך שאסור להיכנע לאיומי אלימות ואילו השופט עמית לא הפסיק לנמק את דחיית העתירה בכך שאם ייתנו ליהודים לעלות אז אנשי הווקף  יתפרעו. אין לי ספק שאם היה מדובר בחרדים בבית שמש ,מתיישבים מיצהר או כל ציבור אחר שמאיים להתפרע השופט עמית היה נותן צו שלא להיכנע לאיומים ולפתוח את ההר אולם כאשר מדובר באנשי ווקף בגצ נכנע להם", טען בן גביר.

בן גביר הוסיף: " בכל פסק הדין השופטים לא מזכירים אפילו במשפט אחד את ההסכם המביש שנעשה עם הירדנים- מצער מאוד שעמית קרא והנדל מסתירים מהציבור שממשלת ישראל עשתה דיל מפלה עם ירדן והסכימה להפלות לרעה יהודים רק כדי שיישמר השקט על ההר. כעת כאשר אנשי הווקף הודיעו שמאות מתפללים יפקדו את הר הבית בשבוע הבא אנו דורשים לפתוח את ההר גם ליהודים שהרי  הטענה המרכזית של הפרקליטות בדיון הייתה שלא מאפשרים למוסלמים ( למעט עובדי ווקף להגיע) וכעת הווקף מצפצף אפילו על הסכמה זו."

כזכור, בעתירה נטען כי ישראל ערכה הסכם מדיני עם ירדן ולפיו בתמורה לכך שאלפי מוסלמים לא יגיעו להר ויתפללו בתקופת הקורנה, תאסר הכניסה על יהודים ולעומתם 50 מעובדי הווקף יכולים להגיע למקום ולהתפלל.

בעתירה הוסבר כי המדיניות ולפיה לאנשי הוואקף מותר להיכנס ואילו ליהודים לא, היא מדיניות מפלה. עוד נטען כי גם בהשוואה לכותל ומערת המכפלה, שם שמתאפשרת כניסת עשרה יהודים, לא ניתן להחריג את הר הבית וצריך לאפשר גם את הכניסה של מתפללים להר הבית.