משבר הקורונה: הרכבת לא תשוב לפעילות מחר

גל ההדבקה החריג שארע בסוף השבוע העמיד בסימן שאלה את החזרה של הרכבות מחר. הדין שהיה צפוי להיערך היום נדחה על ידי נתניהו למחר, ובכך גם חידוש פעילות הרכבת תדחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/20 12:48 טו בסיון התשפ

משבר הקורונה: הרכבת לא תשוב לפעילות מחר
צילום: רכבת ישראל

בסוף השבוע אירע זינוק אדיר במספר הנדבקים בארץ, שעלול לבטל את אישורן של ההקלות שאמורות להינתן היום (א'). בין הדברים שעלולים להידחות הם פתיחת אולמות אירועים, אך מעל הכל פתיחת הרכבת שהייתה אמורה להתקיים מחר, אך לבסוף תדחה.

השרה מירי רגב הייתה אמורה לכנס ישיבה היום, יחד עם נציגי המל"ל ורכבת ישראל ותדחק בהם למצוא פתרונות על מנת להשיב את פעילות הרכבת. אלא שראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי רק מחר ייכנס ישיבת קבינט מיוחדת בנושא התחבורה הציבורית. חידוש הפעילות לא יתקיים, ככל הנראה, לפני יום רביעי הקרוב. בישיבה ידון נתניהו גם בעניין מוסדות החינוך בארץ, וייתכנו שינויים גם בתחום זה.

משרד התחבורה טרם פרסם מתווה כיצד תשוב פעילות הרכבות והמל"ל עוד לא נתן אישורו להחזרת הפעילות של הרכבת. הפתרון הזמני שהוצע על ידי המשרד היה כי אזרחים יירשמו מראש דרך האפליקציה, כך יהיה ניתן לאמוד את כמות הנוסעים שתכנס. אך גם מימוש פתרון זה יידחה, ככל הנראה, לפחות עד יום רביעי. על פי המתווה המסתמן תותר כניסה של עד 650 נוסעים ברכבת, ובהזמנת כרטיסים מראש בלבד.

משרד התחבורה נמסר אמש: "בעקבות העלייה בתחלואה הנחתה השרה רגב את רכבת ישראל לאתר פתרונות שיאפשרו פיקוח על  כמות הנוסעים. במהלך היממה הקרובה יסוכם הנושא, וייתכן כי בעקבות הצורך בהיערכות למתן שירות לנוסעים תידחה הפעלת הרכבת ליום  רביעי".