סמוטריץ' תוקף: "בדווי שמגיע לגנוב אמצעי לחימה שמועברים לטרור- צריך לירות בו"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' יצא נגד את אוזלת היד של הצבא והמשטרה באכיפת החוק בדרום הארץ: "יותר מדי שנים מדינת ישראל לא נמצאת בנגב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/20 16:24 יא בסיון התשפ

סמוטריץ' תוקף: "בדווי שמגיע לגנוב אמצעי לחימה שמועברים לטרור- צריך לירות בו"
השר בצלאל סמוטריץ, צילום: ללא

לאחר פרסום הסרטון אתמול (ג'), בו נראים בדואים מהנגב מקיפים קציני צה"ל לאחר עוד שוד מבסיס צאלים, תקף חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה), בנאומו במשכן הכנסת, את אוזלת היד של הצבא והמשטרה באכיפת החוק בדרום הארץ וטען כי צריך לירות במי שמגיע לגנוב אמצעי לחימה מהבסיסים.   

"יש מצב חירום בנגב. יותר מדי שנים מדינת ישראל לא נמצאת בנגב. ריבונות היא לא עניין תיאורטי. אם היא לא נאכפת היא לא קיימת. הבריונות הבדווית בנגב מסכנת את מדינת ישראל וזה מצב שאסור לקבל!
בדווי שמגיע לגנוב אמצעי לחימה שמועברים לטרור- צריך לירות בו. נקודה. אני קורא לממשלת ישראל, תחזירו את הריבונות לנגב", אמר סמוטריץ' בנאומו מעל דוכן הכנסת. 

דובר צה"ל מיהרו להגיב לתקרית המביכה: "במהלך אימון בשטחי האש של בסיס צאלים, זיהו מספר קצינים חשד לגניבת ציוד צבאי ממקום האימון וביצעו מרדף אחר הרכב החשוד. במהלך המרדף הגיעו רכבים חשודים נוספים והקיפו את הג'יפ של הכוח באופן מאיים ועברייני. הקצינים דיווחו למשטרת ישראל על האירוע ועצרו בצד הדרך. לאור ההתקהלות המסוכנת שנוצרה סביבם לאחר העצירה, ירה אחד הקצינים כדור באוויר. שוטרים הגיעו למקום והוגשה תלונה כלפי המעורבים באירוע. בנוסף בוצע תחקור ראשוני על ידי המפקדים והופקו הלקחים הרלוונטיים לאירועים מסוג זה. צה"ל רואה בחומרה ניסיון פגיעה מכל סוג שהוא בחיילי צה"ל"