גז מדמיע וכדורי גומי לעבר מפגינים בזמן נאום טראמפ

הנשיא האמריקאי יצא נגד המהומות, בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר, וקרא להן "טרור מבית". טראמפ קרא לומשלים במדינות להשתלט על המהומות ואמר שלא יהסס להשתמש בכוח צבאי. שוטרים תקפו מפגינים מחוץ לבית הלבן

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/20 07:39 י בסיון התשפ

גז מדמיע וכדורי גומי לעבר מפגינים בזמן נאום טראמפ
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צילום: shutterstock

המהומות בארצות הברית מוסיפות להתלקח: הנשיא דונלד טראמפ עלה אמש (ב') לנאום בפני האומה ולדבר כנגד ההחמרה וההתפרעויות ברחבי המדינה. אלא שזמן קצר לפני נאומו השוטרים פיזרו את המפגינים מחוץ לבית הלבן באמצעות גז מדמיע וירי כדורי גומי. גם בזמן הנאום נשמעו קולות נפץ ומפגינים רבים נעצרו בידי כוחות הביטחון. המהומות כזכור נובעות ממותו של האזרח האפרו-אמריקאי ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן.

טראמפ בתחילת נאומו עוד ניסה להרגיע את הרוחות,  והבטיח כי יעשה צדק על מות פלויד ושהוא "לא מת לשווא".  אך מיד לאחר דברים אלו אמר טראמפ כי יש חוק וסדר במדינה ושהוא לא ייתן לאלימות, לביזה ולוונדליזם להמשיך. לשם כך דרש טראמפ מהמושלים לפעול על מנת למגר את המהומות האלימות, ואם הדבר לא יעשה הוא יפעיל מתוך את הצבא האמריקני כדי להתערב במחאה אזרחית : "אני אגייס את הצבא ואפתור במהירות את הבעיה עבור המושלים".

טראמפ אף כינה את המהומות כ"מעשי טרור מבית" והצהיר "ארה"ב לא צריכה לא הרס, לא אנרכיה ולא כאוס. מי שמאיים על חיים ורכוש של חפים מפשע - ייעצר, יעוכב ויעמוד לדין. אני רוצה שמארגני הטרור הזה ירצו עונשים ממושכים בכלא". יריבו של טראמפ המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן תקף את הצהרת טראמפ כי ישתמש בכוח צבאי: "הוא משתמש בצבא האמריקני נגד העם האמריקני - עלינו להביס אותו".