בג"ץ דחה את העתירה למנוע ממנדלבליט לשמש גם כפרקליט המדינה

העתירה שביקשה למנוע את מינויו של היועץ המשפטי לממשלה מלשמש גם כפרקליט המדינה נדחתה. העותרים גם חויובו על הוצאות בית המשפט בסך 2,500 שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/20 14:18 ט בסיון התשפ

בג"ץ דחה את העתירה למנוע ממנדלבליט לשמש גם כפרקליט המדינה
צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

בית המשפט העליון דחה על הסף את העתירה שביקשה למנוע מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להחזיק גם בסמכויות פרקליט המדינה עד לאיוש המשרה. בנוסף פסק בית המשפט כי הוצאות בסך 2,500₪ יוטלו על ה-"פורום המשפטי למען ישראל" שהגיש את העתירה. העתירה הגיעה לאחר סיום כהונת דן אלדד בתפקיד כממלא מקום פרקליט המדינה, אז החליט מנדלבליט כי ישמש בתפקיד עד שימצא מועמד אחר.

כזכור החלטה להאריך את כהונת אלדד בתפקיד ממלא המקום, נדחתה על ידי מנדלבליט וגם על ידי בג"ץ. השופט מני מזוז פסק כי דן אלדד לא ימשיך בתפקידו, ובהיעדר אחר לתפקיד מנדלבליט לקח על עצמו את התפקיד. ההחלטה עוררה את כעסו של שר המשפטים הקודם, אמיר אוחנה, אך לא פעל בנידון כי עמד לעזוב את המשרד.

מחליפו שר המשפטים הנוכחי, אבי ניסנקורן, הודיע כי הוא החליט בשלב זה שלא למנות ממלא מקום לפרקליט המדינה, במקומו של מנדלבליט. ההחלטה עוררה את זעמם של  ה-"פורום המשפטי למען ישראל", שהחליטו לעתור לבג"ץ ולמנוע ממנדלבליט להחזיק בשני התיקים. כעת בג"ץ דחה את עתירתם ואף דרש מהם לשלם על הוצאות בית המשפט.