מנדלבליט יישאר פרקליט המדינה: ניסנקורן החליט לא למנות כרגע ממלא מקום לתפקיד

שר המשפטים הטרי הודיע לנציב שירות המדינה כי החליט שלא למנות ממלא מקום לפרקליט המדינה, במקומו של היועץ המשפטי לממשלה, שמכהן כרגע גם בפרקליט המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/20 17:11 כה באייר התשפ

מנדלבליט יישאר פרקליט המדינה: ניסנקורן החליט לא למנות כרגע ממלא מקום לתפקיד
שר המשפטים אבי ניסנקורן , צילום: פלאש 90

שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע היום (ג') לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ כי הוא החליט בשלב זה שלא למנות ממלא מקום לפרקליט המדינה, במקומו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט המאייש את התפקיד. ניסנקורן הוסיף כי בכוונתו "לבחון את האפשרויות השונות תוך היוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה" ועם הנציב.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי (הליכוד) תקף את החלטת שר המשפטים הטרי: "במקום שמנדלבליט ילך הביתה, השר נותן לו גב לחסינות שחטף לעצמו? ההסכם הקואליציוני קובע שלא יהיו מינויים בכירים בחודשים הקרובים. אבל ממלא מקום? בהסכמה? למה לא? זו החומה שהובטחה לקליקה השלטת? איך ניתן להמשיך את המצב שבו היועמ"ש אחראי על התפקיד היחיד שיכול לבדוק ולבקר אותו? רע מאוד".

כזכור, השופט מני מזוז פסק כי דן אלדד, ממלא מקום פרקליט המדינה שמינה שר המשפטים הקודם, אמיר אוחנה, יוקפא. מאחר ולא היה ניתן למנות ממלא מקום אחר מנדלבליט הודיע לפרקליטות כי הוא לוקח על עצמו גם את התפקיד הפרקליט ויכהן ביועץ המשפטי במקביל.