משפט נתניהו יוצא לדרך: שרים וחברי כנסת מהליכוד יגיעו לבית המשפט

לאחר שנים ארוכות של חקירות, היום בשעה 15:00 יצא משפטו של ראש הממשלה לדרך, באולם מספר 317 בבית משפט המחוזי בירושלים. ראש הממשלה יידרש לאשר כי הוא קרא את כתבי האישום המוגש נגדו ויכריז כי הוא כופר בהאשמות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/05/20 07:50 א בסיון התשפ

משפט נתניהו יוצא לדרך: שרים וחברי כנסת מהליכוד יגיעו לבית המשפט
יחייך גם מחר? ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום (א') בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, ראש ממשלה עומד לדין בעת מילוי תפקידו. בשעה 15:00 יכנסו אל אולם בית המשפט המחוזי בירושלים, בזה אחר זה, שלושה שופטים: רבקה פרידמן-פלדמן, משה ברעם ועודד שחם. הדיון אליו נדרש להתייצב ראש הממשלה בנימין נתניהו, יהיה בעיקרו טכני. שלושת השופטים ישאלו את נתניהו ושאר הנאשמים האם הם מכירים את כתבי האישום בעניינם והאם הם מודים בהאשמות או כופרים בהם. נתניהו יכריז כי הוא כופר בהאשמות נגדו.

יחד עם נתניהו צפויים להתייצב שלושה נאשמים נוספים, מוכרים אף הם. ארנון (נוני) מוזס, בעל השליטה והמוציא לאור של קבוצת "ידיעות אחרונות", שאול אלוביץ, בעל השליטה לשעבר בקבוצת "בזק" ובתוכה אתר האינטרנט "וואלה", ורעייתו איריס. על סדר היום: תיק 1000 העוסק בטובות הנאה שקיבל נתניהו מחברו איש העסקים ארנון מילצ'ן, ותיקים 2000 ו-4000 העוסקים בסיקור התקשורתי האוהד אותו קיבל ראש הממשלה והתמורה לכאורה שניתן בעדו. 

בשל הגבלות משבר הקורונה מספר הנוכחים באולם בית המשפט המחוזי בירושלים יהיה מוגבל, הם יישבו במרחק של שני מטרים אחד מהשני, ולא תהיה נוכחות נציגי תקשורת שיישבו באולם נפרד וסגור לעיתונאים בקומה אחרת, הדיון ישודר אליהם במעגל סגור. כדי לעמוד בדרישות משרד הבריאות קבעו השופטים כ באולם בית המשפט ינכחו רק ארבעת הנאשמים ונציג אחד מכל צוות הסניגורים.

השרה מירי רגב, השר אמיר אוחנה והשר צחי הנגבי צפויים ללוות היום את ראש הממשלה לפתיחת משפטו. לצידם צפויים להתייצב ח"כים נוספים מהליכוד, בהם ח"כ שלמה קרעי. חברות הכנסת קטי שטרית ומאי גולן שוקלות אף הן להגיע לבית המשפט.