בעקבות חשיפת כיפה: ישיבת נתיב מאיר מחזירה את התלמידים לישיבה

לאחר שישיבת בני עקיבא נתיב מאיר החזירה את התלמידים לבתיהם, בעקבות הסרת החובה לעטות מסכה, משרד החינוך הורה להם להשיב את התלמידים לספסל הלימודים: "ההחלטה התקבלה ללא אישור של הפיקוח או העירייה והנושא טופל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/05/20 21:55 כה באייר התשפ

בעקבות חשיפת כיפה: ישיבת נתיב מאיר מחזירה את התלמידים לישיבה
בית מדרש לפני הקורונה, אילוסטרציה, צילום: ישי דמארי, ישיבת הכותל

לאחר שמשרד הבריאות הסיר את החובה לתלמידים לעטות מסכת פנים, ישיבת נתיב מאיר החליטה להחזיר את תלמידי הישיבה לבתיהם מחשש להדבקה, אולם הישיבה קיבלה את ההחלטה ללא ידיעת משרד החינוך, שהורה לה להשיב את התלמידים לספסל הלימודים. 

ממחוז ירושלים במשרד החינוך נמסר לחדשות כיפה כי ההחלטה התקבלה ללא אישור של הפיקוח או העירייה והנושא טופל: "תלמידים ירושלמים יחזרו כבר מחר ואילו תלמידי פנימייה הגרים ברחבי הארץ ישובו ללימודים בהקדם".

כזכור, אתמול חודשו הלימודים בישיבה לאחר חודשיים של הפסקה בעקבות משבר נגיף הקורונה, והבוקר (ג') החליטו ראש הישיבה ומנהל החטיבה לשלוח את התלמידים לביתם. במכתב ששלחו להורים הסבירו את החלטתם: "הוראות משרד הבריאות לבטל את הצורך בחבישת מסכה בגלל החמסין אינה מאפשרת לנו להמשיך כרגיל. בשעה 10:30 נשלח את התלמידים לביתם עד תחילת השבוע הבא. התלמידים יצאו לדרכם עם בקבוק שתייה ולחמניה". 

עוד כתבו כי אינם יכולים לקחת אחריות על מאות תלמידים העלולים להיות מדגרה לקורונה: "כ-30 תלמידים בכיתה, כ-400 תלמידים בבניין המרכזי ללא מסכה, כ-140 תלמידים בפנימיה מכל רחבי הארץ עלולים להיות מגדרת הדבקה ארצית. איננו יכולים לקחת על עצמנו אחריות כזו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן