המספרים ממשיכים לרדת, פחות מ-50 מונשמים בישראל | מספרי הקורונה

מספר המונשמים ירד אל מתחת לחמישים, וביממה האחרונה נפטרו שני בני אדם. מספר החולים המאומתים מוסיף לרדת, אך גם מספר הבדיקות לגילוי הנגיף יורד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/05/20 20:52 כב באייר התשפ

המספרים ממשיכים לרדת, פחות מ-50 מונשמים בישראל | מספרי הקורונה
ארכיון, צילום: shutterstock

המספרים ממשיכים לרדת. משרד הבריאות מעדכן הערב (מוצ"ש) כי בישראל יש 3,485 חולי קורונה פעילים. ביממה האחרונה אובחנו ארבעה חולים חדשים בלבד, לעומת 55 שהחלימו. בסך הכל מתוך 16,608 בני אדם שנדבקו בנגיף מאז תחילת ההתפרצות, החלימו 12,855.

מספר המונשמים ירד, ועומד על 49 חולים הזקוקים להנשמה. זהו המספר הנמוך ביותר מאז ה-29 במרץ, לפני כחודש וחצי. מספר הנפטרים עומד על 268, כשביממה האחרונה נפטרו שני בני אדם כתוצאה מהנגיף. 

העקומה האפידמית של המגפה, המראה את קצב ההדבקה ומהירות ההכפלה של הנגיף, ממשיכה לטפס, כשקצב ההכפלה עומד על 42 יום, בהם יוכפל מספר החולים, בהנחה כמובן שמספרי ההדבקה יישארו כפי שהם היום, כשנכון לעכשיו, כאמור, הם מוסיפים לרדת.

יש לציין שמספר הבדיקות ירד ביומיים האחרונים, ואחרי למעלה מ-8,000 בדיקות שבוצעו ביום חמישי, אמש בוצעו רק 5,671 בדיקות לגילוי קורונה, ומאז הבוקר בוצעו רק 1,229, אם כי נראה שיש לייחס את המספרים הנמוכים לסוף השבוע. 
בשבוע הקרוב צפוי משרד הבריאות להתחיל את הבדיקות הסרולוגיות בישראל, בדיקות שיגלו האם בגוף הנבדק ישנם נוגדנים לנגיף. הפיילוט לבדיקות יתחיל בעיר בני ברק, שהיא מוקד התחלואה הגבוה בישראל עד כה.

מספר החולים בישראל

מספר החולים בישראלצילום: משרד הבריאות