הבדיקות הסרולוגיות יוצאות לדרך

המדינה תתחיל לערוך בדיקות דם לאיתור נוגדנים לקורונה, כשהסקר הראשון יתקיים בבני ברק, עם 3,000 בדיקות בתור התחלה, חלקן באופן אקראי וחלקם בבניינים או במשפחות בהן היה חולה קורונה מאומת

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/20 17:14 יז באייר התשפ

הבדיקות הסרולוגיות יוצאות לדרך
בדיקות קורונה בישראל. ארכיון, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

האם הבדיקות הסרולוגיות הן הדרך לשגרת הקורונה ולפתיחה מלאה של המדינה? משרד הבריאות יתחיל לערוך בשבוע הבא את הבדיקות, שמטרתן לאתר אנשים בגופם מצויים נוגדנים לנגיף, כך דווח ב'כאן חדשות'. מדובר בבדיקות דם, שייערכו חלקן באופן אקראי וחלקן בבניינים או בבתים בהם דווח על חולה מאומת.

הפיילוט ייערך בבני ברק, אחד ממוקדי התחלואה הגבוהים בישראל. על פי הדיווח, ייערכו בסך הכל 4,000 בדיקות בבני ברק בשלב זה, כש-3,000 מהן יתקיימו כבר בשבוע הבא. הבדיקות יילקחו חציין באופן אקראי, עוד 700 בבניין בו דווח על חולה מאומת, ועוד 700 בבתי אב בהם דווח על חולה מאומת., 1,400 בדיקות נוספות יילקחו בשלב הבא.

נכון להיום אין דרך לדעת בוודאות האם אדם שחלה בעבר לא יחלה בשנית בקורונה. אך זו ההנחה המקובלת בעולם הרפואה. בעולם דווח על מקרים בהם חולים שהבריאו חלו בשנית, אך רובן דווחו בהמשך כטעויות בבדיקה. המשמעות היא שהימצאות נוגדנים אין פירושה שאדם לא יכול להידבק בשנית, אך ניתן לקבל מידע על היקף התחלואה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן