המעונות הפרטיים יחזרו ביום ראשון

אחרי דיונים עם משרד האוצר, הושג סיכום עם המעונות הפרטיים, וכ-350 אלף ילדים יצטרפו לילדי המעונות שבפיקוח וישובו לגנים ביום ראשון

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/20 08:07 יג באייר התשפ

המעונות הפרטיים יחזרו ביום ראשון
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

גם המעונות הפרטיים חוזרים לפעולה. בתום שיח ממושך הגיע הלילה (ה') משרד האוצר להבנות עם נציגי מעונות היום הפרטיים, אותם הוביל פורום הגנים הפרטיים, המייצג את רוב המעונות הפרטיים בישראל, וכן ארגונים נוספים. ההבנות מאפשרות את חזרתם של המעונות הפרטיים לפעילות החל מיום ראשון הקרוב.

באוצר מזכירים כי הבנות אלה מצטרפות להבנות שהושגו 24 שעות קודם לכן עם נציגי מעונות היום המפוקחים ומאפשרות את הפעלת המעונות הפרטיים בהתאם להנחיות הבריאות שנקבעו, תוך שמירה על שלומם של אנשי הצוות והילדים.

כזכור, אמש הודיע משרד הרווחה, שתחת אחריותו נמצאים המעונות שבפיקוח, על המתווה לחזרת המעונות, על פי הנחיות משרד הבריאות בצל התפשטות הקורונה

עיקרי המתווה:
• חלוקה לקבוצות קבועות של עד 17 ילדים בכל קבוצה, תוך שמירה על כללי מרחק פיסי
• פעילות המעון תתקיים בכל ימות השבוע ,ללא רוטציה ובשעות הפעילות הרגילות של המעון
• הקפדה על כללי היגיינה קפדניים לפני ואחרי כל מגע עם פעוט וחיטוי יסודי של המעון בסוף יום
• משפחתונים יפעלו בקבוצה של עד 5 ילדים

על פי משרד הרווחה, המתווה כולל עקרונות להפעלת מעונות היום והמשפחתונים, כמות הילדים המותרת בכל קבוצת גיל, כללי היגיינה לשמירת בריאותם של הפעוטות והצוות המטפל ודגשים פדגוגיים לחזרה לפעילות בימי שגרת הקורונה.

הפעילות במעונות היום תתקיים בכל ימות השבוע ותהיה בקבוצות קבועות של עד 17 ילדים בכל כיתה תוך הקפדה על ריחוק בין הקבוצות. ככל שהביקוש למעון יעלה על ההיצע, ניתן יהיה לפתוח קבוצות ולנייד ילדים בין מסגרות בהתאם לגילאי הילדים ובהתאם לכמות הילדים המותרת בכל קבוצה ובכל מעון. כמו כן, תעדוף הילדים במסגרת ייעשה בהתאם לנוהל סדר קבלת ילדים למעון יום מסובסד ומפוקח.