נפתרה המחלוקת: המעונות ייפתחו ביום ראשון

לאחר שנפתרו המחלוקות, אישרו במשרד הבריאות את מתווה החזרה למעונות היום שבפיקוח המדינה, תחת כללים מפורטים של היגיינה, חיטוי וקבוצות קטנות של ילדים | כל הפרטים על החזרת המעונות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/05/20 19:03 יב באייר התשפ

נפתרה המחלוקת: המעונות ייפתחו ביום ראשון
חוזרים למעון, צילום: shutterstock

משרד הבריאות אישר היום (ד') את מתווה משרד העבודה והרווחה לפתיחת המסגרות לגיל הרך בפיקוח המדינה (גילאי 0 עד 3) ביום ראשון הקרוב. זאת לאחר העיכוב באישור, בגלל מחלוקות ביורוקרטיות בין הצדדים.

עיקרי המתווה:
• חלוקה לקבוצות קבועות של עד 17 ילדים בכל קבוצה, תוך שמירה על כללי מרחק פיסי
• פעילות המעון תתקיים בכל ימות השבוע ,ללא רוטציה ובשעות הפעילות הרגילות של המעון
• הקפדה על כללי היגיינה קפדניים לפני ואחרי כל מגע עם פעוט וחיטוי יסודי של המעון בסוף יום
• משפחתונים יפעלו בקבוצה של עד 5 ילדים

על פי משרד הרווחה, המתווה כולל עקרונות להפעלת מעונות היום והמשפחתונים, כמות הילדים המותרת בכל קבוצת גיל, כללי היגיינה לשמירת בריאותם של הפעוטות והצוות המטפל ודגשים פדגוגיים לחזרה לפעילות בימי שגרת הקורונה.

הפעילות במעונות היום תתקיים בכל ימות השבוע ותהיה בקבוצות קבועות של עד 17 ילדים בכל כיתה תוך הקפדה על ריחוק בין הקבוצות. ככל שהביקוש למעון יעלה על ההיצע, ניתן יהיה לפתוח קבוצות ולנייד ילדים בין מסגרות בהתאם לגילאי הילדים ובהתאם לכמות הילדים המותרת בכל קבוצה ובכל מעון. כמו כן, תעדוף הילדים במסגרת ייעשה בהתאם לנוהל סדר קבלת ילדים למעון יום מסובסד ומפוקח.

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס אמר לאחר אישור המתווה: "הבטחנו וקיימנו. פתיחת מעונות היום היא צעד הכרחי וחשוב בדרך להחזרת הכלכלה והמשק לשגרה. פתיחה זו תאפשר לכמיליון הורים לחזור לעבודה לא לפני שהבטחנו את בריאות הילדים והצוותים".

המתווה המפורט שפרסם משרד הרווחה:

המתווה המלא

המתווה המלאצילום: משרד הרווחה

המתווה המלא

המתווה המלאצילום: משרד הרווחה