הוועדה לבחירת משיאי המשואות מסרבת לקבל מחליף לחני ליפשיץ

לאחר ששליחת חב"ד בנפאל הודיעה כי לא תשתתף בטקס המשואות ביום העצמאות, היא הציעה במקומה את מייסד ארגון "איחוד והצלה". בוועדה סירבו למחליף בשל אילוצי זמן וגם בשל העובדה שהוא חולה בקורונה. בהמשך הציע השר ארדן הצעה משלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 15:53 כט בניסן התשפ

הוועדה לבחירת משיאי המשואות מסרבת לקבל מחליף לחני ליפשיץ
אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash 90

ממשיכה הסערה סביב טקס הדלקת המשואות. חני ליפשיץ, נציגת חב"ד שהייתה אמורה להשיא השנה משואה לציון 72 שנות עצמאות למדינת ישראל, הודיעה למרכז ההסברה במשרד התרבות והספורט כי נבצר ממנה מלהשיא משואה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי. הסיבה בגינה ליפשיץ בחרה לוותר על הכבוד היא הוראה מטעם רבני חב"ד שאסרו עליה להשתתף בטקס. כעת עומדת השאלה מי ישיא במקומה את המשואה.

ליפשיץ הציעה לוועדת לבחירת מדליקי המשואה ולרבני חב"ד, כי מי שלדעתה נכון יתאים להיות במקומה הוא אלי ביר, מייסד ארגון "איחוד הצלה". אלא שבוועדה סירבו להצעה משני טעמים, האחת היא שביר חלה בקורונה לאחר שנדבק בנגיף בעת שהותו בארצות הברית. הסיבה השנייה היא שלטענת הוועדה כבר מאוחר מדי לעשות שינויים בהרכב משיאי המשואות, ובשל כך לא יתווסף לרשימה המשיאים אדם נוסף.

הפתרון המסתמן הוא פיצולן של שתי המתנדבות שהיו צפויות להדליק יחד משואה, ריינה אביטבול ויסמין מזאוי, כעת ההחלטה היא שכל אחת מהן תשיא משואה בנפרד. ההחלטה של חני ליפשיץ לא להשתתף בטקס עוררה ביקורת רבה, במיוחד בשל העובדה כי ההחלטה הגיעה בעקבות לחץ חיצוני של רבני חסידות חב"ד. מעל כולם בלטה הביקורת של אחיה של ליפשיץ שהאשים את הרבנים באנטי ציונות ובבריונות. 

ארדן הציע את השוטרים - רגב דחתה

בהמשך צייץ השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שפנה לשרת התרבות מירי רגב בבקשה שהשוטרת החרדית הראשונה תשיא משואה במקומה של ליפשיץ. ארדן כתב: "פניתי לשרת התרבות רגב, בבקשה לכבד בהדלקת משואה את שוטרות ושוטרי ישראל הנמצאים כיום בחזית המלחמה בקורונה. נושא הטקס הוא ״חיבורים בחברה הישראלית ״ ויהא זה ראוי ביותר שהקצינה החרדית הראשונה תדליק המשואה יחד עם הניצב הערבי הראשון במשטרה. כך נכיר בתרומתם ובתפקידם כגשר לקהילות השונות".

מכתבו של ארדן לרגב

מכתבו של ארדן לרגבצילום: חשבון הטוויטר של גלעד ארדן

השרה מירי רגב דחתה את בקשתו של ארדן. בהודעה מטעמה נאמר כי היא "מוקירה ומעריכה את השוטרות והשוטרים שעושים עבודת קודש בשגרה ובחירום, ולכן קיבלה החלטה להוקיר אותם במסגרת סרטון הצדעה שיוקרן במהלך הטקס.
כפי שידוע לשר ארדן, בטרם השרה רגב בוחרת את רשימת המשיאים הסופית, רשימת המומלצים המצומצמת נבחרת על ידי ועדה ציבורית שקיבלה השנה קרוב ל-1500 המלצות מהציבור, בהן לצערנו לא התקבלו המלצות לשוטרות ושוטרים.
אני מקווה כי בשנה הבאה תשלח המלצה על ידי השר הממונה, או על ידי הציבור אשר ימליצו על משיאה או משיא מטעם משטרת ישראל, כי הם בהחלט ראויים לכך".