חני ליפשיץ הודיעה שלא תוכל להשיא משואה ביום העצמאות

נציגת חב"ד בקטמנדו, חני ליפשיץ, הודיעה למשרד התרבות שלא תשיא משואה בטקס יום העצמאות, כפי שהיתה אמורה לעשות. הסיבה: רבני חב"ד הנחו אותה שלא להשתתף

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 10:44 כט בניסן התשפ

חני ליפשיץ הודיעה שלא תוכל להשיא משואה ביום העצמאות
חני ליפשיץ, צילום: ללא

חני ליפשיץ, נציגת חב"ד שהיתה אמורה להשיא השנה משואה לציון 72 שנות עצמאות למדינת ישראל, הודיעה למרכז ההסברה במשרד התרבות והספורט כי נבצר ממנה מלהשיא משואה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי. חני הודתה  לשרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב ולחברי הוועדה הציבורית על הכבוד הגדול שנפל בחלקה להימנות על משיאי המשואות בטקס הדלקת המשואות הממלכתי. 

אחיה של חני ליפשיץ: "שכולם ידעו את פרצופם האמתי של אנשי השקר"

הוועדה לבחירת משיאי המשואות מסרבת לקבל מחליף לחני ליפשיץ

דרישה משר הדתות: פטר רבני הערים שמנעו מחני ליפשיץ להשיא משואה

על פי דיווח של יאיר שרקי, הסיבה בגינה ליפשיץ בחרה לוותר על הכבוד היא הוראה מטעם רבני חב"ד שאסרו עליה להשתתף בטקס. הרבנים הודיעו לליפשיץ כי השתתופתה נדרשת את הסכמתם.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157020532161957&set=a.10150883654211957&type=3

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה בתגובה: "הצטערתי מאד לשמוע כי אין ביכולתה של חני ליפשיץ להשיא משואה. חני מייצגת את רשת בתי חב"ד ברחבי העולם, המעניקה בית חם לכל ישראלי בכל פינה בעולם שבה קיים מרכז של חב"ד. זו  הייתה הזדמנות להביע הערכה לתרומתם של בתי חב"ד המעניקים קורת גג  לצעירים רבים מכל חלקי החברה הישראלית על כל וגווניה".

יו"ר אמונה, ליאורה מינקה, הגיבה בכעס להחלטת הרבנים: "דווקא בימים שאנחנו מחפשים אחדות ומבקשים לכידות חברתית עצוב חךי שחני ליפשיץ נכנעת לקיצוניים ברבני חב"ד ומבטלת, בלחצם המביש, את השתתפותה בטקס הדלקת המשואות. זוהי בושה לפלג שמסרב לקבל את ההזדמנות לאחות את קרעי החברה הישראלית סביב ארוע שהינו הסמלי והמרכזי בישראל. אני קוראת לרבני בית הדין של חב"ד: עדיין לא מאוחר לשנות את מכתבכם ולאפשר לחני לייצג יהדות של מאור פנים. זו יהדות של חיבור ולא של שסע חברתי."