נתניהו התחייב בפני ימינה שלא לוותר בנושא הוועדה למינוי שופטים

לאחר נתק של כמה שבועות, התחדשו השיחות בין ראשי ימינה לראש הממשלה בהם הוא התחייב להתעקש במשא ומתן מול כחול לבן על קידום הריבונות ביו"ש ללא שום מגבלות. בימינה חיזקו את נתניהו: "על גנץ לעמוד בסיכומים שהושגו בעניין ולזכור שהוא עומד בראש מפלגת מיעוט של 17 ח"כים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/20 08:53 יט בניסן התשפ

נתניהו התחייב בפני ימינה שלא לוותר בנושא הוועדה למינוי שופטים
יוזמי ההצעה, שקד ונתניהו, צילום: פלאש 90. איזק הררי

בשיחה שהתקיימה אתמול (א׳) בלילה, חזר ראש הממשלה בנימין נתניהו על התחייבותו בפני מפלגת "ימינה" שלא להתפשר במשא ומתן מול יו"ר כחול לבן בני גנץ ולא לאפשר את השליטה בוועדה למינוי שופטים בידי שר המשפטים המיועד, אבי ניסנקורן. עוד התחייב נתניהו, לעמוד על כך שתהיה לו יד חופשית בקידום הריבונות על כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון ללא שום מגבלות.

בשיחה הובהר כי אנשיו של גנץ חזרו בהם מכל הסיכומים שהושגו קודם לפירוקה של כחול לבן בנושאים הללו והוצגו הקווים האדומים של גוש הימין במו"מ, ובהם זכות הווטו לימין בוועדה למינוי שופטים.

ימינה חיזקו את ראש הממשלה: "אנו מחזקים את ידיו של ראש הממשלה בהתעקשותו על הקווים האדומים של גוש הימין בתחום הריבונות ומינוי השופטים. הפקרת הוועדה למינוי שופטים בידי השמאל תהיה בכיה לדורות  ותחזיר לחיים את ההפיכה השיפוטית של ברק ובייניש. על גנץ לעמוד בסיכומים שהושגו בעניין ולזכור שהוא עומד בראש מפלגת מיעוט של 17 ח"כים מול נתניהו שעומד בראש גוש של 59 מנדטים".

נזכיר כי בשבועות האחרונים היה נתק בין ראשי ימינה לראש הממשלה נתניהו והצדדים תקפו אחד את השני כאשר בימינה האשימו את נתניהו כי הוא לא משתף אותם בפרטי המשא ומתן ולא עומד בהתחייבויות מולם. אולם בסביבת ראש הממשלה הסבירו כי בימינ ה דורשים שלושה תיקים בכירים ודרישה זו אינה מתיישבת עם מספר המנדטים הנמוך שקיבלו בבחירות האחרונות

במקביל, הלילה (ב') בחצות יפקע המנדט של יו"ר כחול לבן בני גנץ להרכבת ממשלה, גנץ ביקש מהנשיא ריבלין הארכה של 14 יום להמשך המגעים לממשלת אחדות, אך ריבלין סרב להעתר לבקשתו של גנץ. במקביל ריבלין הודיע כי לא יעניק את המנדט לנתניהו, אלא יעביר את המנדט ישירות לכנסת כך שכל חבר כנסת שיש בידיו 61 ממליצים יוכל להרכיב את הממשלה הבאה.