אורלי לוי-אבקסיס ממליצה על נתניהו: "רק לו הסיכוי להרכיב ממשלה"

"פנייתו של גנץ לנשיא המדינה להארכת המנדט היא הודאה בחוסר יכולתו להרכיב ממשלה", כותבת הח"כית שעזבה את העבודה-מרצ, ולמעשה מצטרפת רשמית לגוש הימין

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/04/20 12:08 יח בניסן התשפ

אורלי לוי-אבקסיס ממליצה על נתניהו: "רק לו הסיכוי להרכיב ממשלה"
אורלי לוי אבקסיס, צילום: פלאש 90

האם תקום ממשלה? יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, ביקש אמש (מוצ"ש) מנשיא המדינה ארכה של שבועיים למנדט שקיבל להרכבת הממשלה, שתוקפו צפוי לפוג מחר. גנץ אמר כי "קיימנו מגעים אינטנסיביים להקמת ממשלה. למעשה, אני חושב שאנו קרובים לחתימת הסכם, וזה מחייב אותנו לפרק זמן נוסף על מנת להגיע להסכם סופי".

טרם ברור האם הנשיא ריבלין ייתן לגנץ את הארכה המבוקשת. מנגד, הוא עשוי גם להעביר את המנדט לנתניהו, או להעביר אותו אל הכנסת, ובכך לקרב את פיזורה ואת הבחירות הרביעיות, שנכון לעכשיו נראה כי בלתי אפשרי לקיימן, בצל משבר הקורונה.

תומכת אחת להעברת המנדט לנתניהו כבר נרשמה, כשח"כ אורלי לוי-אבקסיס, שנבחרה לכנסת מטעם רשימת העבודה-גשר-מרצ, ופרשה מן הסיעה לסיעת יחיד, הודיעה כי את הרכבת הממשלה יש להטיל על נתניהו: "מצב חדש - מסקנה ריאלית", כתבה לוי-אבקסיס. לדבריה, "פנייתו של גנץ לנשיא המדינה להארכת המנדט היא הודאה בחוסר יכולתו להרכיב ממשלה. היא נועדה להרוויח זמן כאמצעי להפעלת לחץ במו"מ התקוע. לחץ שתכליתו לסחוט מן הצד שכנגד עוד ויתורים ועוד מוקדי כוח פוליטיים - זאת בנוסף לרוטציה ולייצוג הפריטטי המנוגדים לכל פרופורציה הגיונית במצב נורמלי".

בני גנץ בכנסת

בני גנץ בכנסתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על פי לוי-אבקסיס, בכחול לבן מאיימים על נתניהו: "המו"מ שהתחיל מתוך דאגה כביכול מסכנת הקורונה הפך לתעתוע פוליטי מוזר המלווה באיומים על ראש הממשלה: אם לא תענה לדרישתנו, נגיש לכנסת הצעות חוק שיפסלו אותך באופן פרסונלי מלכהן.

"מדהים לשמוע מוסר סלקטיבי שכזה מפיהם של אלה שהבטיחו פוליטיקה נקייה", כתבה יו"ר 'גשר', והסבירה מדוע יש להטיל את המנדט על נתניהו: "במצב שנוצר יש רק דרך אחת לצאת מן המבוך, והיא להכיר בעובדות:
1. הליכוד היא המפלגה הגדולה בכנסת
2. רה"מ נתמך ע"י הבלוק הפוליטי הגדול בכנסת: 59 חברי כנסת
3. גם במצב שנוצר הממשלה מתפקדת, אפשר וניתן לבקר אותה, אבל היא עדיין מתפקדת ולא מתפרקת.
4. מהסיבות האלו יש לתת לרה"מ את המנדט כי בואו נודה, רק לו הסיכוי להרכיב ממשלה".

בתגובה לפוסט של לוי-אבקסיס כתב ראש הממשלה נתניהו בטוויטר: "אורלי, ברוכה הבאה"