"מגנה בתוקף את ההסתה הפרועה": נתניהו נחלץ להגנת הציבור החרדי

ראש הממשלה גינה את ההסתה נגד הציבור החרדי, בשל התפשטות נגיף הקורונה בריכוזים חרדיים ובערי המגזר: "הקורונה לא מבדילה בין חרדים לחילונים או בין ערבים ליהודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/20 18:44 יא בניסן התשפ

"מגנה בתוקף את ההסתה הפרועה": נתניהו נחלץ להגנת הציבור החרדי
נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נתניהו מגנה את ההסתה. אחרי הטלת הסגר על בני ברק, וההיערכות לקראת הטלת סגר על ערים נוספות וריכוזי אוכלוסייה של הציבור החרדי, נשמעו באולפני הטלוויזיה וברשתות החברתיות אמירות בגנות המגזר החרדי, למשל זו של רינה מצליח בערוץ 12, וחרדים רבים דיווחו על התרחקות מהם או קריאות לעברם ברחוב. מוקדם יותר היום (א') פורסם כי מנהל מפעל לייצור מטושים הפריד את העובדים החרדים מיתר העובדים במפעל.

בתגובה לכך, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייצב הערב לצד המגזר, ומגנה את ההסתה נגדו: "אני מגנה בתוקף את ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי, שהפנים את הסכנה ואת הוראות משרד הבריאות", אמר נתניהו.

לדברי ראש הממשלה, "מגפת הקורונה לא מבדילה בין חרדים לחילונים, בין ערבים ליהודים. גם אנחנו לא. המלחמה הזאת היא של כולנו. יחד ננצח אותה. אני מחזק אתכם".

הנשיא ריבלין במכירת החמץ

הנשיא ריבלין במכירת החמץצילום: דוברות בית הנשיא

מוקדם יותר התייחס גם הנשיא ראובן ריבלין לנושא וכתב: "במכירת החמץ שערכתי היום עם הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר שליט"א, ביקשתי לצעוק צעקה גדולה כנגד הקולות שאני שומע נגד הציבור החרדי. אנשים אחים אנחנו והערבות ההדדית היא נר לרגלנו".

נשיא המדינה הוסיף כי "אסור להאשים ציבור זה או אחר בהאשמות שווא על הפצת מחלות ובוודאי שאין לפגוע בציבור שלם בגלל מעשים רעים של יחידים המתרחשים בכל חברה".