שנאת החרדים מתעצמת: עובדים חרדים במפעל לייצור מטושים מופרדים מהיתר

בחברת "נובה מד" המייצרת מטושים, החליטו שיש להוציא את העובדים מהמגזר החרדי לחופשה ללא תשלום. אך לאחר איומים כי יפנו לתקשורת הם הועברו למשמרות ערב בלבד. בחברה לא חוזרים בהם מההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/20 17:46 יא בניסן התשפ

שנאת החרדים מתעצמת: עובדים חרדים במפעל לייצור מטושים מופרדים מהיתר
אילוסטרציה, צילום: Nati Shohat/Flash90

עקב חומרת ההדבקה באזורי מיגורים של המגזר החרדי, בחלק מהציבור בישראל מתפתחת שנאה כלפי בני המגזר. בחברת "נובה מד" המייצרת מטושים שנועדו כדי לייצר בדיקות לגילוי נגיף הקורונה, נראה כי הרתיעה מהציבור החרדי הגיעה גם לשם. הבוקר (א') הודיעו לעובדים החרדים כי הם יוצאים לחופשה ללא תשלום, אלא שהעובדים הבינו כי הסיבה נובעת מהתיוג שלהם כמדביקי קורונה ואיימו כי יפנו לתקשורת בנושא. הסיפור פורסם ב'וואלה'.

בחברה החליטו לחזור בהם אך באופן מסויג, במקום יציאה לחופשה כפויה, החליטו להעביר את כל העובדים החרדים למשמרות ערב בנפרד מיתר העובדים. מדובר במפעל המייצר 5,000 מטושים ביום, על פי דרישת משרד הבריאות, וכוללת כ-70 עובדים שמתוכם יש רק כ-5 עובדים מהמגזר החרדי. ההחלטה להוציאם לחופשה ללא תשלום הגיעה הישר מהמנכ"ל  ד"ר אמיל כץ, בעוד שיתר העובדים יישארו לעבוד כרגיל.

העובדים ההמומים כינו את ההחלטה כאנטישמית, ומסרו בכאב כי יותר מאשר נגיף הקורונה, השנאה אליהם מכאיבה אף יותר. גם ביטול ההחלטה להוציאם לחופשה, ובמקום זה להעבירם למשמרות נפרדות מיתר העובדים, באה עם הרעה בתנאים שלהם. בחברה לא הכחישו את הנעשה ואף הבהירו את הסיבה להחלטה הקשה.

מנכ"ל החברה אמר בשיחה עם 'וואלה': "בעקבות מה שקורה עם השכונות החרדיות, אנחנו צריכים לראות מה קורה. יש כאלה שאמורים להיות בסגר. יש לי אחריות כלפי העובדים, ואנשים שמפרים את הנחיות משרד הבריאות - אעשה איתם מה שאני חושב לנכון". לגבי יתר העובדים אמר: "אם הייתי שומע שזו אוכלוסייה שלא נשמעת להוראות משרד הבריאות, הייתי נוהג איתם באותה מידה. זה שיקול דעתי. בעוד שבבני ברק, במאה שערים ובמיליון שכונות אחרות - הם אנטי מדינה".