"תפילה במניין זה חטא": ראש ישיבת פוניבז' בסרטון חריף

הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז' ואחד מבכירי הרבנים במגזר החרדי-ליטאי, יצא באזהרות חמורות לקראת הפסח, לקיים את הנחיות משרד הבריאות: "אין להזמין אף אחד לליל הסדר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/20 08:40 ז בניסן התשפ

"תפילה במניין זה חטא": ראש ישיבת פוניבז' בסרטון חריף
הרב גרשון אדלשטיין, צילום: אהרן קרוהן, פלאש 90

הציבור החרדי מתעורר. אחרי שבתחילת משבר הקורונה נשמעו קולות במגזר החרדי שלא לקיים את הנחיות משרד הבריאות, בעיקר בהקשר של סגירת הישיבות ותלמודי התורה, ההסברה במגזר, יחד עם הזינוק בהדבקות בריכוזים החרדיים, ומספר המתים המזנק בקהילות החרדיות בחו"ל בעיקר בארה"ב, גרמו לשינוי מגמה.

הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', נשיא מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', ומי שנחשב לאחד מגדולי הדור בימינו, בוודאי במגזר החרדי-ליטאי, יוצא בקריאה חדה וברורה לקיים את הוראות משרד הבריאות. בסרטון שהופץ אמש (ג') בלילה נראה הרב אדלשטיין מתייחס להנחיות, וקורא שלא להזמין ולא להתארח בליל הסדר, וכן שלא להתפלל במניין.

"בגלל הסכנה להידבק, חובה להקפיד על כללי הזהירות גם כדי שלא יזיק עצמו ובפרט שלא יזיק אחרים". אומר הרב אדלשטיין בסרטון. "אין תפילה בציבור, אין קריאת התורה - זה הכל סכנה, אי אפשר. אז זה יהיה חטא, תפילה בציבור יהיה חטא, קריאת התורה יהיה חטא" הוא מדגיש בחריפות.

"עוד מעט פסח, ליל הסדר. אסור להזמין אף אחד, אסור לבוא למקום אחר ואסור גם להזמין, פני שזה סכנה, זה מסוכן, כל אחד צריך להיות בבית, ככה ההוראות של הרופאים, כל אחד בביתו, לא לצאת מהבית".

עוד מוסיף הרב, הידוע בציבור הליטאי כ'ראש הישיבה' בפשטות: "סדר עם פחות אנשים - זה גם סדר, יש גמרא, אפילו אחד עושה סדר. ה'מה נשתנה'? שואל את עצמו ועונה, אפשר לעשות סדר ביחידות גם כן. על כל פנים לא להזמין אורחים ולא להתארח אצל מישהו אחר, זה סכנה, זה מסוכן".