מנהל תלמוד תורה חרדי פעל בניגוד להנחיות ונדבק בקורונה: עשרות תלמידים ייכנסו לבידוד

מנהל המוסד המשיך ללמד בשל פסיקתו של הרב קנייבסקי, למרות האיסור של משרד הבריאות. המנהל נדבק בנגיף ואילץ את כל התלמדים שבאו איתו במגע להיכנס לבידוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/20 16:49 ה בניסן התשפ

מנהל תלמוד תורה חרדי פעל בניגוד להנחיות ונדבק בקורונה: עשרות תלמידים ייכנסו לבידוד
מעצר של חרדי שפעל לא לפי ההנחיות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנהל תלמד תורה חרדי בירושלים, לגילאי  13-6, נדבק בקורונה, ובעקבות כך, עשרות מאנשי הצוות החינוכי והתלמידים שהיו בקרבתו - ייכנסו לבידוד. המוסד החינוכי סרב לסרוג את שעריו, למרות הנחיית משרד הבריאות. 

החלטת המנהל הגיעה בשל הוראת הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הזרם הליטאי במגזר החרדי, שהורה על המשך הלימודים כאשר הכיתות קטנות והתלמידים יושבים במרחק של שני מטרים אחד מהשני. לאחר שהתפשטות המחלה במגזר החרדי החלה לגבור, פסק הרב קנייבסקי, לפני ימים ספורים, כי צריך לסגור את כלל מוסדות הלימוד. 

בהודעה לתלמידים, מנהל המוסד טען כי גם בזמן שהמוסד היה פעיל הקפיד מאוד "על חיטוי ידיים ומשטחים ומרחק גדול של שני מטרים מאנשים" ולדבריו נמנע ממגע לחלוטין. עם זאת, הוא הסביר כי "לפי כללי משרד הבריאות כל מי שהיה במחיצתי - חייב להיכנס לבידוד". בהודעה הוא הביע תקווה כי "נעבור את זה מהר בלי עוד מקרים של הדבקות" וביקש "מכל ילד וילד ומהוריהם להזכיר אותי בתפילה לרפואה שלימה". הצוות והתלמידים שמחויבים בבידוד הוא למשך שבוע, זאת לאור העובדה כי הפעם האחרונה שהמנהל בא במגע עם התלמידים הייתה ביום שלישי שעבר.

במקביל, המשטרה וכוחות הביטחון הטילו קנסות על חנויות שנותרו פתוחים, פשטו על מוסדות חינוך, חילקו דוחות ואף ביצעו מעצרים בשכונת מאה שערים בירושלים, במטרה לשמור על הנחיות משרד הבריאות גם במגזר החרדי.