קשיים במו"מ הקואליציוני. גנץ: "לא נתפשר בנושא שמירת שלטון החוק"

בליכוד ממשיכים להתעקש על אדלשטיין בתפקיד היו"ר, ועל החלת הריבונות ביו"ש. עוד דווח כי בעקבות הזעם בגוש הימין, מעוניינים להפחית את מספר השרים של כחול לבן. מיקי זהר: "אחדות היא דבר חשוב, אך לא בכל מחיר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/03/20 16:57 ה בניסן התשפ

קשיים במו"מ הקואליציוני. גנץ: "לא נתפשר בנושא שמירת שלטון החוק"
נתניהו וגנץ, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הדיווחים על הסכמות בין הליכוד לכחול לבן, בנוגע למספר השרים בממשלה ולחלוקה שוויונית בין גוש הימין לבין 19 חברי הכנסת מהמרכז-שמאל שצפויים להצטרף לקואליציה, נראה כי המשא ומתן בין הצדדים נעצר. בגוש הימין, בעיקר בימינה ובקרב חברי הכנסת של הליכוד, מתגבר הכעס על ראש הממשלה בשל הוויתורים הנרחבים שהסכים לעשות, על פי הדיווחים, בתמורה לכניסת כחול לבן והעבודה-מרצ לקואליציה.

בנוסף, דווח בחדשות 12 כי ישנם כרגע שלושה נושאים המפרידים בין הליכוד לכחול לבן: תפקיד יו"ר הכנסת, אותו מעוניינים בליכוד להחזיר ליולי אדלשטיין, תפקיד שר המשפטים, אותו מייעדים בכחול לבן לח"כ אבי ניסנקורן, ונושא החלת הריבונות ביו"ש, עליו מתעקשים בליכוד.

אחר הצהריים כתב יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בחשבון הטוויטר שלו, כי מפלגתו לא תתפשר על שמירת החוק: "אנחנו נכונים לעשות מהלכים קשים כדי למנוע בחירות רביעיות", כתב גנץ. "ונפעל כדי להקים ממשלה שתפעל מול מגיפת הקורונה והשלכותיה, אך לא נתפשר בנושא השמירה על שלטון החוק ושמירה על הדמוקרטיה בישראל".

מנגד כתב ח"כ מיקי זהר (הליכוד) בטוויטר, כי "ממשלת אחדות היא דבר חשוב אך לא בכל מחיר, לא ייתכן ש 19 ח״כ יקבלו 17 תיקים ו 3 ועדות", כתב זהר והוסיף כי "אסור לוותר על אף אחד מהגוש הימין". 

ראשי ימינה חוגגים בערב הבחירות.

זעם על הוויתורים. ראשי ימינה. צילום: ללא

מוקדם יותר פנו חברי סיעת ימינה במכתב לראש הממשלה, בדרישה להצבת "קווים אדומים לממשלת אחדות על ידי בלוק הימין". בימינה כתבו לנתניהו כי "ממשלת אחדות לא יכולה להיות ממשלת שמאל, גם אם היא בראשותך".
כזכור, ח"כ איילת שקד אמרה היום כי "גם הליכה לאופוזיציה היא אפשרות", בשל הוויתורים המפליגים שצפוי הליכוד לבצע, על פי הדיווחים מחדרי המו"מ, והשר בצלאל סמוטריץ' כתב: "מכירת הנגב להשתלטות הבדואית תהיה פשע בל יכופר", בשל הדיווחים על העברת האחריות על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב לידי עמיר פרץ.

במקביל, מטעמו של ח"כ יולי אדלשטיין, שמועמדתו לתפקיד יו"ר הכנסת נמצאת במחלוקת בין הליכוד לכחול לבן, נמסר כי הדיווח על כך שהוא דורש את תיק החוץ אינו נכון: "הדיווח של חדשות 13 לפיו ח"כ יולי אדלשטיין הציב תנאי של מינוי לשר חוץ בתמורה לוויתור על תפקיד יו"ר הכנסת - אינו נכון". נאמר בהודעה מטעם אדלשטיין.