ימינה דורשים מנתניהו: "קווים אדומים לממשלת אחדות על ידי בלוק הימין"

חברי הכנסת של ימינה שיגרו מכתב לראש הממשלה ובו הם דורשים הבהרות לגבי הדיווחים על ההתקדמות המגעים במשא ומתן מול כחול לבן: "ממשלת אחדות לא יכולה להיות ממשלת שמאל, גם אם היא בראשותך"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 30/03/20 15:50 ה בניסן התשפ

ימינה דורשים מנתניהו: "קווים אדומים לממשלת אחדות על ידי בלוק הימין"
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ששת חברי הכנסת של ימינה חתמו על מכתב, ששוגר לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו הם דרשו הסברים על הדיווחים לפיהם הליכוד מוותר על המשרדים החשובים לימין:"אנחנו מוטרדים מאוד מהפרסומים בתקשורת הימים האחרונים על מה שנראה כמו מכירת כל הערכים והנכסים החשובים לימין לשבעה עשר המנדטים שמביא איתו ח"כ בני גנץ לממשלה".

בימינה הסבירו כי גם הוויתורים הערכים לא מקובלים עליהם: "הוויתור המסתמן על תיק המשפטים, על חוק קמיניץ, שצמצם בצורה דרמטית את הבניה הבלתי חוקית במגזר הערבי, ומרכיבים בחוק הלאום, זכות הווטו לגנץ על החלת הריבונות על הישובים ביהודה ושומרון, השמועות על מסירת האחריות לטיפול בהסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב לעמיר פרץ, ביטול חוק הפיקדון וזניחת המטרה של הוצאת המסתננים בחזרה לארצותיהם, מסירת תיק הביטחון מבלי לקבוע מנגנונים שיאפשרו את המשך פיתוח ההתיישבות, ועוד ועוד", הסבירו חברי ימינה. אנו שומעים גם על תיקונים חוקתיים בהסדרי הממשל בישראל ומוטרדים גם לשימור זהותה היהודית של המדינה במסגרת קווי היסוד של הממשלה המתרקמת".


להורדת הקובץ

עוד הוסיפו בימינה: "ממשלת אחדות היא אכן צו השעה ומחוייבת הן מהמציאות הפוליטית והן מאתגר הטיפול במשבר הקורונה. מלכתחילה ברור היה שהיא תדרוש וויתורים משני הצדדים והימין לא יוכל לצאת עם מלא תאוותו בידו. אולם חייבים להיות לכך קווים אדומים. ממשלת אחדות לא יכולה להיות ממשלת שמאל, גם אם היא בראשותך, והיא איננה יכולה להתפרק מכל נכסי הימין".

חברי הכנסת טוענים כי צוותי המשא ומתן מטעם הבלוק לא מתייעצים איתם: "אנו שומעים על החשיבות שאתה מייחס לשמירת אחדות בלוק הימין גם בממשלת אחדות וסבורים, כמובן, כי זו אכן מטרה חשובה והכרחית להמשך הדרך. ואולם, איננו רואים כיצד האמירה הזו מתורגמת הלכה למעשה. המו"מ מתנהל על ידיך מבלי להיוועץ או לעדכן את ראשי הבלוק ולקבל החלטות בנושאים כה חשובים וכה הרי גורל במשותף. אחדות הבלוק לא יכולה לעבוד רק לכיוון אחד, כאשר הליכוד בראשותך זקוק לו. זו מחוייבות דו-צדדית לשותפות בקבלת ההחלטות ובעיצוב פניה של הממשלה וממילא עתידה של המדינה לשנים הבאות".

"אנו מבקשים לקבל בהקדם הבהרות לחששות שהועלו לעיל ולקבוע מנגנון היוועצות וקבלת החלטות משותפת בטרם ייסגרו הסכמים בלתי הפיכים מול ח"כ בני גנץ שיעמידו אותנו בפני עובדות מוגמרות שלא בטוח שנוכל לחיות איתן בממשלה וממילא כחלק מבלוק הימין", סיכמו ימינה.