רבני צהר בביקורת על השארת בתי-כנסת פתוחים: "האם נחכה עד שאלפים ימותו"?

בארגון רבני צהר מותחים ביקורת על ההנחיה שלא לסגור את בתי הכנסת, וקוראים לנהוג כפי שנהגו הקהילות ברחבי העולם, ולסגור את בתי הכנסת: "האם עלינו לחכות עד שימותו, חלילה, עשרות ומאות אנשים כדי שנבין שמדובר בסכנת חיים?"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/03/20 17:37 כג באדר התשפ

רבני צהר בביקורת על השארת בתי-כנסת פתוחים: "האם נחכה עד שאלפים ימותו"?
בית כנסת באפרת. מניין מצומצם ברווחים גדולים, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בארגון רבני צהר מחדדים את ההנחיה לא לפתוח את בתי הכנסת, בשל סכנת התפשטות נגיף הקורונה, ומותחים ביקורת על החלטה להמשיך ולקיים מניינים בבתי הכנסת, כפי שהורו ברבנות הראשית, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. "כיצד יעמדו הקורא בתורה והעולה לתורה ליד הספר אם צריך לשמור על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם?" שואלים ראשי הארגון.

ב'צהר' קוראים לנהוג כפי שפסקו ארגוני הרבנים בכל העולם ולהשאיר את בתי הכנסת סגורים עד שתעבור סכנת הקורונה. בהודעת הארגון נאמר כי רבני ציריך סגרו את בתי הכנסת, רבני לונדון עשו זאת אף הם, וכך הכריעו גם רבני הקהילות בארצות הברית. הם לא עשו זאת בחדווה, או מתוך זלזול בחשיבות התפילה בציבור, אלא מתוך הבנה של גודל השעה ושל חומרת הסכנה.

"האם עלינו לחכות עד שימותו, חלילה, עשרות ומאות אנשים כדי שנבין שמדובר בסכנת חיים?!" שואלים ראשי 'צהר'. כל מי שעיניו בראשו והאחריות על עם ישראל בראש מעיניו צריך, עם כל הכאב, לסגור את בתי הכנסת. ולהתפלל שבעזרת ה' ובהשתדלותנו עוד נשוב אליהם במהרה בשמחה. 

כזכור, אמש פרסמנו כי ברבים מהיישובים והערים בארץ הורו לסגור את בתי הכנסת, ולא לקיים תפילות במניין, עד שתעבור סכנת התפשטות הקורונה. ראש עיריית בת ים אמר בשיחה עם חדשות כיפה אמש כי "ההחלטה לסגור את בתי הכנסת היא מצילת חיים".