דיווח: הפסיכומטרי הקרוב יידחה עקב הקורונה

הבחינה הפסיכומטרית הקרובה הייתה אמורה להתקיים בתחילת אפריל, אבל אמש הוחלט לדחות אותה. המשמעות: אלפים שעומדים בפני הגשת מועמדות ללימודים אקדמיים יישארו בחוסר ודאות. החלטה סופית לגבי הבגרויות עדיין לא התקבלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/20 09:47 יז באדר התשפ

דיווח: הפסיכומטרי הקרוב יידחה עקב הקורונה
צילום: shutterstock

בעקבות ההנחיות החדשות מאתמול בדבר סגירת מערכת החינוך על רקע החשש מהתפשטות נגיף הקורונה, הוחלט לדחות את מועדי הבחינה הפסיכומטרית. הבחינות תוכננו להתקיים ב-6-7 באפריל, אך בתום שיחה בין המרכז הארצי לבחינות והערכה (מאל"ו), שאמון על קיום הבחינות, לבין ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) – הוחלט לדחות אותה וכעת מחפשים אחר פתרונות לנושא. כך פורסם בynet.

מדובר במועד האביב של הבחינה הפסיכומטרית, והוא נחשב לגדול במיוחד. ההחלטה, שנובעת מההנחיות החדשות, תותיר אלפי נבחנים בחוסר ודאות, כאשר חלקם עומדים בפני הגשת מועמדות ללימודים אקדמיים כבר בשנה הבאה.

דחיית הבחינה הפסיכומטרית נובעת מהרחבת הצו שניתן אתמול לאוניברסיטאות ובו נכתב כי "במוסד להשכלה גבוהה אסורה הוראה פרונטלית וכן קיום בחינות הדורשות נוכחות בקבוצה". מאחר והבחינות הפסיכומטריות מתקיימות במוסדות להשכלה גבוהה – המשמעות היא בפועל שלא ניתן לקיימן.

 כחלק מההנחיות שעליהן הודיע אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו, הופסקו היום הלימודים בבתי הספר בחינוך הרגיל באופן גורף ובכל הכיתות. בתי הספר של החינוך המיוחד ימשיכו לפעול כרגיל, אך תלמידי החינוך המיוחד המשולבים בבתי הספר הרגילים לא ילמדו גם כן. ההנחייה אמנם לא חלה על גני הילדים, אך גננות רבות מחו על כך לא הגיעו הבוקר לגנים. בתל אביב מתוך 600 גנים, רק 50 פעלו.

 בנוגע לקיום בחינות הבגרות עדיין לא התקבלה החלטה סופית. אחד הכיוונים המשמעותיים שנשקלים כעת הוא קבלת הציונים הפנימיים של התלמידים בבתי הספר כציון הסופי בתעודת הבגרות. בנוסף, נשקלת גם האפשרות לדחות חלק ממועדי הבחינות.

במשרד החינוך אמרו כי בבתי הספר ובאוניברסיטאות יחל מעבר ללמידה מרחוק, אולם יש לציין כי מעבר בסדר גודל שכזה, שבו ישתתפו כמיליון וחצי תלמידים, הוא תקדימי ומעולם לא התקיים. לכן צפויים שיבושים וקשיים במעבר ללימודים מרחוק, במיוחד בשלב הראשון ובמיוחד בבתי הספר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן