בתי הספר והאוניברסיטאות ייסגרו, הגנים והחינוך המיוחד נשארים פתוחים - בינתיים

ראש הממשלה הודיע כי הלימודים במערכת החינוך, מכיתות א', יושבתו עד לאחר חופשת הפסח. החינוך המיוחד והגנים ימשיכו לפעול. בנוסף, קרא נתניהו להקמת ממשלת חירום לאומית

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/20 19:57 טז באדר התשפ

בתי הספר והאוניברסיטאות ייסגרו, הגנים והחינוך המיוחד נשארים פתוחים - בינתיים
נתניהו בהצהרה לתקשורת, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

משבר הקורונה מחמיר. ראש הממשלה נתניהו הודיע הערב (ה'), כי מערכת החינוך תושבת מכיתות א' ומעלה, כולל האוניברסיטאות, עד לאחר חופשת הפסח. החינוך המיוחד ימשיך כרגע לעבוד, וגם גני הילדים ווהגיל הרך. וכן הפנימיות והמוסדות לנוער בסיכון.

ראש הממשלה ציין כי מדובר באירוע מתגלגל שאף אחד לא יודע איך הוא ייגמר. הוא השווה את המשבר למגפת השפעת הספרדית שהתפרצה לפני מאה שנה בדיוק ברחבי העולם, בשנים 1918-1919, וקטלה מיליוני בני אדם. עוד אמר ראש הממשלה כי אין חיסון לנגיף, וגם אם יימצא בקרוב, מדובר בזמן רב מאוד עד שניתן יהיה להשתמש בו: "לא ימים ולא שבועות, והלוואי שהייתי יכול להגיד שחודשים".

עוד אמר ‏נתניהו: "המפתח לניצחון על הנגיף הוא מניעת ההדבקה עד שיימצא חיסון. אל תלחצו ידיים ב. רחצו ידיים, מבקש מכם לשמור על הגינה, שימוש בטישו, למנוע התעטשויות, למנוע מגע בפנים - זה העיקר, שמירת מרחק - שימו לב, השרים לא נמצאים איתי על הבמה". ראש הממשלה קרא לציבור לשמור על מרחק של מטר אחד מהשני.

בהמשך קרא ראש הממשלה להקמת ממשלת חירום לאומית: "נטפל במשבר ונחזור לעסוק בפוליטיקה". נתניהו קרא "להקים עוד הערב ממשלת חירום לאומית, בלי היסוסים. ממשלה לתקופה מוגבלת שיחד תציל חיים של רבבות".