דרמה באל על: 4,000 מעובדי החברה יצאו לחופשה כפויה

שני שליש מכוח האדם בחברת התעופה הגדולה בישראל צפויים לשבת בבית בקרוב, עוד 500 עלולים לקבל מכתב פיטורין. במקביל - עשרות אלפי תיירים עוזבים את ישראל, 400 תיירים נוספים לא מורשים להיכנס לארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/20 11:20 טו באדר התשפ

דרמה באל על: 4,000 מעובדי החברה יצאו לחופשה כפויה
אל על. אלפי עובדים ישבו בבית, צילום: פלאש 90

חברת התעופה אל על, נערכת להוציא אלפים מעובדיה לחופשה ללא תשלום, זאת עקב המשבר הכלכלי הפוקד את החברה בשל התפשטות נגיף הקורונה. עוד 500 מעובדי החברה עשויים למצוא עצמם מפוטרים בהמשך. 

בתוך כך, מוקדם יותר היום (ד') דיווחה רשות האוכלוסין וההגירה כי עשרות אלפי תיירים זרים עוזבים את ישראל מרצונם החופשי. על פי הנתונים, 10,827 מהתיירים חזרו מרצונם למדינות מוצאם ביממה החולפת, וממשיכים את הנהירה החוצה מישראל. כמו כן, נאסרה כניסתם של 400 תיירים לארץ בארבע מערבים שונים - נמל התעופה בן גוריון, רמון, טאבה ורבין.

בתוך כך, 8,934 תיירים ישראלים חזרו לארץ ביממה האחרונה, במה שעלול להחמיר את התפשטות הנגיף. בנוסף, מוקדם יותר דווח כי מאות מתלמידי ישיבת מקור חיים הונחו להיכנס הבוקר לבידוד, זאת לאחר שרב הישיבה, הרב דוב זינגר אובן כנדבק בנגיף הקורונה.

הקורונה מתפשטת גם לשומרון. בענב נכנסו מאה מתושבי הישוב לבידוד, זאת לאחר שאחד מהתושבים נדבק גם הוא בנגיף. גם בלשם הוכנסו תושבים לבידוד, לאחר שהנגיף חדר גם אל ישוב זה.