משבר הקורונה: הסיוע לעסקים - עד 4 מיליארד ש"ח

משרד האוצר יקצה 2.5 מיליארד ש"ח למתן עזרה לעסקים שנקלעו למצוקה עקב נגיף הקורונה. הרחבה של הסיוע לארבע מיליארד ש"ח תצטרך לעבור את אישור ועדת הכספים

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 08/03/20 21:19 יב באדר התשפ

משבר הקורונה: הסיוע לעסקים - עד 4 מיליארד ש"ח
השר משה כחלון. הסיוע לעסקים עשוי להתרחב, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

משרד האוצר יקצה משאבים לעסקים בהתמודדות עם משבר הקורונה. במסגרת ההקצאה החדשה לעסקים שיוציא ממשרד האוצר לאור בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, יקצה החשב הכללי 2.5 מיליארד שקלים עבור ערבויות שיינתנו לעסקים שנקלעו למצוקה עקב המשבר. בכך, באוצר יאפשרו בין השאר לעסקים קטנים להמשיך ולהתקיים חרף הקושי.

כמו כן, ראש הממשלה ביקש מפקידי האוצר להרחיב את הסיוע לעסקים במידה וצעד זה יידרש. ההרחבה אותה מבקש ראש הממשלה עשויה להגיע לעד 4 מיליארד ש"ח. אולם, כדי שהדבר יקרה, הדבר יצטרך לעבור את אישור ועדת הכספים. במידה וההחרבה אכן תבוצע היא תהווה ערבות בלבד ולא הלוואה ישירה לבעלי העסקים. 

יצויין כי הסיוע החדש למעשה כבר קיים במשרד החשב הכללי, שיכול היה להזרים את הכספים לבעלי העסקים ללא קשר למשבר הקורונה. אולם, במשרד האוצר החליטו להשמיש את הכספים שיועדו גם כך לסייע לעסקים, לטובת סיוע במשבר ההולך וגדל. במקביל, באוצר מבקשים להבהיר כי הפרטים של התנאים לאותן הלוואות יינתנו בעוד שבוע וחצי. עד אז יידרשו לדון עם הבנקים בסיוע בנק ישראל לגבי התנאים שיאפשרו זכאות לסיוע והתנאים בהן יינתנו ההלוואות.