נתניהו על הקורונה: מתמודדים עם מגפה עולמית

ראש הממשלה בהצהרה דרמטית במשרד הבריאות: "בעיצומה של מגפה עולמית, אולי מהקשות במאה השנים האחרונות", מנכ"ל משרד הבריאות: "עקב המצב, מרתון ירושלים יבוטל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/20 16:24 ח באדר התשפ

נתניהו על הקורונה: מתמודדים עם מגפה עולמית
נתניהו, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום דיון בראשותו בנושא המשך היערכות לנגיף הקורונה, בהשתתפות שר הבריאות, במשרד הבריאות בירושלים. בדיון השתתפו גם ר' המל"ל, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל רשות האוכלוסין, מנכ"ל מד"א וגורמים נוספים. 

רה"מ נתניהו בתום הדיון: "אני סיימתי עכשיו, יחד עם שר הבריאות והצוות המקצועי, דיון נוסף לגבי הטיפול שלנו במשבר הקורונה. אני אומר "משבר" אבל צריך להבין, אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית. לא קוראים לזה כך, אבל זו האמת וצריך להגיד אותה. ייתכן שהיא מן המסוכנות ביותר של המגפות הללו שהיו במאה השנים האחרונות. אבל ישראל נמצאת במצב הטוב ביותר מכל המדינות האחרות, יחד עם עוד 2-3 מדינות במערב".

מנכ"ל משרד הבריאות, נתניהו וליצמן

מנכ"ל משרד הבריאות, נתניהו וליצמןצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוד אמר נתניהו: "אנחנו נמצאים במצב טוב יותר כי מלכתחילה אני הנחיתי על מדיניות של היערכות יתר ולא היערכות חסר. נאלצנו לנקוט בצעדים נוקשים, אפילו נוקשים מאוד, כדי להאט את קצב ההתפשטות של המחלה בישראל, ואכן כך קרה. אנחנו נקטנו גם במדיניות של בידוד נרחב ובדיקות נרחבות, שמדינות רבות לא עשו כך. נאלצנו גם לנקוט צעדים לגבי טיסות ולגבי השבים מחוץ לארץ."

והוסיף: "אני רוצה לתת לכם דוגמה אחת חשובה, הדוגמה הזאת היא איטליה. איטליה, שהיא מדינה מתקדמת מאוד, קצב ההתפשטות בה הוא גדול מאוד, ואני חייב להגיד שיש שם קצב תמותה של בין ארבעה לחמישה אחוז, וקצב של מקרים קשים של כעשרה אחוז. זו איטליה והיא מדינה מתקדמת. כשהנחנו את כל מי ששב מאיטליה להיכנס לבידוד עצמי של 14 ימים, צפינו את פני הדברים.

היום אנחנו ננקוט בצעדים נוספים דומים, עשרה צעדים ועוד. למשל בדרישה מכל הישראלים הבאים מהמדינות הבאות - מצרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה - להיכנס לבידוד עצמי של 14 יום. ויש גם צעדים נוספים שתכף נכריז עליהם".

נתניהו

נתניהוצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כמו כן הבהיר ראש הממשלה: "אני רוצה להבהיר שאנחנו במצב של שליטה באירוע. דווקא בגלל זהירות המשנה שאנחנו נוקטים וצעדים שיפורטו היום, וגם בגללכם אזרחי ישראל. בסך הכל, אזרחי ישראל מאוד ממושמעים ונוקטים ונשמעים להערות שלנו. אתם רואים גם שנקטנו בצעדים יוצאי דופן, כמו קלפיות נפרדות, על מנת לבודד כמיטב יכולתנו את הנגיף מכלל האוכלוסיה. אנחנו נדרוש את ההמשך וגם נבקש את ההמשך מכם.

אני נותן דוגמה אחת והיא חשובה, צריך להקפיד הקפדה אדירה על היגיינה אישית. זה אומר לעשות דבר שהוא נגד האופי שלנו ונגד הטבע האנושי, נגד הטבע שלנו כעם וכחברה - להימנע מלחיצת ידיים. אני לוקח על עצמי להיות הראשון שאומר לכם: פשוט לחדול מלחיצת יד, כפי שאני עושה. אין ברירה, אתם יכולים לאמץ את השיטה ההודית, אתם יכולים להגיד "נמסטה", או אפשר להגיד "שלום". אבל תמצאו את הדרך, כל דרך, להימנע מלחיצות יד ודברים אחרים שיבקשו ממכם כאן משרד הבריאות".

לסיום התייחס נתניהו למאמצי הרשויות למנוע את התפשטות המחלה: "אני רוצה להגיד שהצוות כאן עובד בצורה יוצאת מן הכלל, וכפי שאתם רואים אנחנו עובדים גם לרוחב החברה ולרוחב הכלכלה. הריכוז של המאמץ הוא במשרד הבריאות, אבל כל משרדי הממשלה, כל אגפי הממשל וגם מד"א עובדים בצורה יוצאת מן הכלל. אם נמשיך לפעול כפי שאנחנו עושים, וכך נמשיך מידי יום, אפילו מידי שעה, לעשות את ההיערכות הנכונה - היערכות היתר, אנחנו נוכל לטפל במשבר הזה ולצלוח אותו כפי שאנחנו צולחים אותו כרגע יותר טוב כמעט מכל מדינה אחרת".

נציין כי במשרד הבריאות הנחו 77 אוהדים ממשחק הכדורגל בין מכבי להפועל תל אביב בבלומפילד, שישבו בגוש 425, להיכנס לבידוד. כמו כן, במשרד צפויים צפויים לבקש מנתניהו שיאשר לאסור כינוס אירועים בהשתתפות מעל ל-2,500 בני אדם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן