222 הקוריאנים ששהו בישראל חוזרים לדרום קוריאה

לאחר שבית המשפט העליון דחה את עתירת התושבים למנוע את כניסת התיירים לישוב ואחר שבקשתם אושרה לבסוף, התיירים הקוריאנים עוזבים את ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/20 16:33 כט בשבט התשפ

222 הקוריאנים ששהו בישראל חוזרים לדרום קוריאה
הקוריאנים עוזבים את ישראל, צילום: דוברות רש"ת

הקוריאנים עוזבים. 222 הקרוריאנים החשודים בהידבקות בנגיף הקורונה סיימו את תהליך היציאה מישראל ועולים על טיסה מיוחדת לסיאול בדרום קוריאה. מאות התיירים הקוריאנים יטוסו בשני מטוסי בואינג 777 של חברת אל על, עליהם מורכבת מערכת סינון אוויר מחמירה. הצוות לא יבוא במגע עם הנוסעים ובמהלך הטיסה ישבו אנשיו במחלקה נפרדת.

;

נזכיר כי אתמול (א') החליטו במשרדי הבריאות והביטחון על קליטתם של התיירים הדרום קוריאנים החשודים כנשאים של נגיף הקורונה בישוב הר גילה. תושבי המקום לא אהבו את ההחלטה ועתרו על כך לבג"ץ. בית המשפט העליון אמנם דחה את עתירתם, אך לבסוף יצאה הודעה מהמועצה האיזורית גוש עציון על ביטול ההחלטה המקורית, וזאת עקב חוסר בתשתיות מתאימות לקליטת התיירים.  

בהודעה שנמסרה לתושבים נאמר: "בעקבות מאבקנו, וממידע שנתקבל מגורמי הביטחון - ככל הידוע לנו, ולמרות דחיית העתירה - הוחלט שלא להביא אל המדרשה, בהר גילה, את התיירים הקוריאנים. מידע זה אינו סופי - ונמשיך ונעדכן, ככל שנדע, בהמשך".

מוקדם יותר פרסמו באל על את הצעדים המחמירים בהם ינקטו כדי למנוע הידבקות ועל אף שמשרד הבריאות לא דרש זאת. גורם בכיר בחברה מסר כי החברה החליטה כי הצוות לא יבוא במגע עם הנוסעים וישב במהלך הטיסה במחלקה נפרדת. באלעל הוסיפו כי המטוסים ימריאו עם שני צוותים על סיפונם, כך שיוכלו לנחות בקוריאה ולהמריא מיד בחזרה לישראל. הנוסעים יקבלו מהצוות שירות מלא אך הוא ינתן להם מראש. האוכל והשתיה יונחו ליד כסאותיהם כך שתוכל להישמר ההפרדה המוחלטת בין הנוסעים והצוות.